Heineken introduceert nieuw bier in Nederland: Silver met 4% alcohol

Heineken introduceert nieuw bier in Nederland: Silver met 4% alcohol

Vorig artikel Volgend artikel

Bierbrouwer Heineken brengt eigenlijk niet vaak nieuwe bieren op de markt. Maar als het dan gebeurd, zoals met de 0.0, dan is het gelijk met veel geweld en wereldwijd. Vandaag wordt er voor het eerst sinds de 0.0 weer een nieuw bier geïntroduceerd: de Silver. Het bier heeft een lage bitterheid en een alcoholpercentage van 4%.

Het derde merk moet precies tussen de 0.0 en een normale Heineken vallen. Els Dijkhuizen, marketing directeur Heineken, over het nieuwe bier: “Heineken is al decennialang het meest gedronken bier van Nederland, daar zijn we heel trots op. Tegelijkertijd blijven we ontdekken en innoveren. We leren nog elke dag en volgen de veranderende smaakvoorkeuren van de verschillende generaties op de voet.”

Nieuwe generatie

Ze vervolgt haar verhaal: “Op dit moment is er een grote groep consumenten, waaronder de twintigers, op zoek naar een extra verfrissend en toegankelijk bier. Binnen ons portfolio zagen wij daar nog ruimte voor. Daarom breiden we uit met Heineken Silver, voor de momenten dat je op zoek bent naar extra verfrissing. Of dat nu thuis is, op het terras of op een festival.”

Originele ingrediënten

Meesterbrouwer bij Heineken, Willem van Waesberghe, over het nieuwe bier: “Heineken Silver is gemaakt met dezelfde pure, natuurlijke ingrediënten als in ons originele recept, waaronder Heinekens' beroemde A-gist. Waar Heineken Silver zich onderscheidt, is dat het tijdens het brouwen wordt gelagerd op een ijskoude temperatuur van -1° Celsius. Het resultaat is een kristalhelder, verfrissend en gemakkelijk te drinken bier. Heineken Silver heeft een lage bitterheid en een alcoholpercentage van 4%.”

Specifieke kleuren

Het normale biertje van Heineken heeft een groene kleur, de 0.0 heeft een blauwe kleur en nu krijgt de Silver een turquoise uiterlijk. Daarnaast si het gras dat er bij hoort een volledig nieuwe vorm en design. Het bier wordt vanaf deze week in de supermarkt (Jumbo) geïntroduceerd en in de weken daarna bij andere supermarkten en flitsbezorgers. Vanaf eind maart is het bier ook beschikbaar op tap, blik en fles in de horeca, op eventlocaties en festivals.

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies