Net als tijdens de eerste horecasluiting eerder dit jaar, zitten horecaondernemers met houdbare voorraad die niet eeuwig bewaard kan worden. Daarom werden alle 940 huishoudens van het Noord-Brabantse dorp Westerhoven eerder deze week verblijd met een pakket nacho’s met dipsaus.
Daarmee wilden ondernemers Willem Neutkens en Bart Theuws van Willy Nacho een hart onder de riem steken. Normaal staat Willy Nacho jaarlijks op 150 festivals om hun eten aan de man te brengen. Nu alles stilligt hebben ze besloten om een deel van de producten in hun magazijn uit te gaan delen aangezien deze niet eeuwig kunnen blijven liggen.
Geen festivals
Rock Werchter en Tomorrowland zijn twee van de Belgische Festivals waar de ondernemers jaarlijks hun eten verkopen. Door de hoeveelheid festivals die ze normaal doen werken er ongeveer 200 mensen uit de regio bij het bedrijf. Tijdens de eerste lockdown bracht het bedrijf al verschillende pallets met tortillachips naar de voedselbanken.
Voedselverspilling
Met de hulp van 18 medewerkers hebben Neutkens en Theuws alle 940 pakketten met een bolderkar (!) rondgebracht in het Brabantse dorp. Voor de ondernemers is dit een win-win want ze steken de bewoners in de regio van het bedrijf een hart onder de riem en maken het wat makkelijker om thuis te blijven. Daarnaast is dit ook een stap om niets van de producten te verspillen en ze een tweede leven te geven.
Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip.