Actie #helpdehoreca haalt 3,7 miljoen euro op

Actie #helpdehoreca haalt 3,7 miljoen euro op

Vorig artikel Volgend artikel

Dat de afgelopen periode is het in veel sectoren slecht gegaan, zo ook in de horeca. Om veel horecaondermers een hart onder de riem te steken werd de actie #helpdehoreca in het leven geroepen. Gasten konden via die weg een waardebon aanschaffen die later te verzilveren was. De actie is ten einde en heeft 3,7 miljoen euro opgeleverd.

Voor de actie hebben 50 verschillende partners zich samengepakt die rond de 8000 horecazaken vertegenwoordigen. Het initiatief heeft elf weken gelopen en is net geëindigd. In die periode zijn meer dan 80.000 waardebonnen aangeschaft. Inmiddels zijn veel horecagelegenheden weer open en zijn de terrassen in veel steden verruimd. Mensen die waardebonnen hebben gekocht kunnen ze vanaf nu verzilveren.

#helpdehoreca

De waardebonnen die gekocht zijn hebben veel van de bedrijven geholpen tijdens de coronaperiode, zeker toen veel zaken nog niet open konden en de vaste lasten gewoon doorliepen. Dus het platform bracht naast een steuntje in de rug ook nog enigszins geld in de la, waardoor de situatie niet uitzichtloos bleef.

Live-sessies

Een van de initiatieven die goed in de smaak viel waren de live-sessies van Nederlandse artiesten in lege kroegen. Onder meer Nielson, Miss Montreal, Rob Dekay, Akwasi en Diggy Dex traden ergens in Nederland op vanuit een lege horecagelegenheid en brachten zo een ode aan de horeca. Dit alles werd opgezet door bierbrouwer Grolsch een van de 50 partners.

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies