Martini introduceert twee alcoholvrije aperitieven

Martini introduceert twee alcoholvrije aperitieven

Vorig artikel Volgend artikel

Dat Burger King in Zweden en Denemarken tijdelijk een alcoholvrij bier van bierbrouwer Mikkeller schenkt is het volgende voorbeeld van hoe de vraag naar alcoholvrije dranken zich ontwikkelt. Niet vreemd dat andere grote merken dit ook gaan doen. Een van hen, Martini, heeft met Vibrante en Floreale twee bijzondere non-alcoholic dranken op de markt gebracht.

Consumenten die niet echt fan zijn van alcoholvrije varianten van hun favoriete drankje hoor je vaak zeggen dat dit komt doordat het qua smaak en ervaring niet te vergelijken is. Ook verschillende varianten met een lager alcoholpercentage worden door hen regelmatig beschouwd als een ‘slap aftreksel. Voor dat laatste probleem is het goed dat er inmiddels in Nederland hard seltzers als Stëlz en Kever op de markt zijn die een heel ander soort laag in alcohol drankje aanbieden.

Non-alcoholic

Wat Martini heel goed is gelukt met de Non-Alcoholic Vibrante en Floreale is om dicht bij zichzelf als merk te blijven. Qua uitstraling hebben de flessen een old school Martini-vibe en qua drank hebben ze iets heel herkenbaars, maar toch helemaal anders. Dat komt omdat de dranken van dezelfde wijnen worden gemaakt als waar de eigen vermouts van worden gemaakt.

Net als bij andere alcoholvrije dranken wordt tijdens het productieproces de alcohol eruitgehaald. Daarna worden voor iedere variant een selectie van aromatische kruiden en planten geïnfuseerd. Zo verkrijgen ze twee alcoholvrije aperitieven die 100% natuurlijk zijn en vooral onderscheidend.

Floreale & Vibrante

Voor de liefhebbers is het geinig om te weten dat het Martini-logo voor de alcoholvrije varianten blauw is gemaakt. De uitstraling van Floreale is goudgeel en qua smaak is hij wat zoetig en bloemige met een zweem van kamille. Vibrante daarentegen is robijnrood en heeft op het gebied van smaak een fruitiger karakter dat gekenmerkt wordt door tonen van Italiaans bergamot.

Bij het Italiaanse drankmerk zijn ze trots op het resultaat. Wereldwijd ambassadeur van het merk, Roberta Mariani, vertelt enthousiast: “Het aperitivo-uur is voor ons een special moment van de dag in Italië. Bij Martini noemen we het Martini-tijd - dat heerlijke moment aan het eind van de dag waarop de zon ondergaat en vrienden samenkomen voor een drankje en om tot rust komen. Met de introductie van Floreale & Vibrante kunnen consumenten zelf de keuze maken of ze van Martini Time willen genieten met of zonder alcohol.”

Aangezien het twee zeer interessante dranken zijn, lees je morgenmiddag een artikel waar we verschillende mocktails maken met deze twee alcoholvrije aperitieven.

Wes van Geneijgen

Wes is editor-in-chief van Eatly.nl. Hij werkt als freelance journalist en copywriter. Is wakker te maken voor: goed eten&drinken of een toffe trip. Mail:...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies