White Claw krijgt met nieuwe smaak Mango in Nederland voet aan de grond

White Claw krijgt met nieuwe smaak Mango in Nederland voet aan de grond

Vorig artikel Volgend artikel

Stëlz was de eerste Nederlandse hard seltzer die vorig jaar op de markt kwam en daarmee het startschot gaf voor alle anderen. Inmiddels zijn er meer dan 20 merken op de Nederlandse markt en verschijnt de wereldwijd marktleider White Claw ook ten tonele. Gelijk met de introductie van de nieuwe smaak Mango trapt het Amerikaanse merk de Nederlandse Summer of Seltzer af.

Brand manager bij A Brand New Day, Laura Steenks, over de opkomst van de hard seltzer: “De nieuwe generatie heeft een bewuste eet-en levensstijl en voelt zich aangesproken door meer verantwoorde producten. Inmiddels zijn we in de Verenigde Staten een grotere categorie dan wodka. Dit toont aan hoe groot de beweging voor bewust drinken aan het worden is.”

Afsnoepen

De verwachting is dat de komende jaren de hard seltzer markt alleen maar zal groeien. Onder aanvoering van de millennials in de Verenigde Staten hebben analisten allemaal het idee dat hard seltzers steeds iets meer afsnoepen van het marktaandeel van andere dranken. Pils heeft nu 30% van de markt, ready-to-drink cocktails 25% en wijn 20%.

Drukke markt

Met meer dan 20 verschillende merken is de Nederlandse seltzer-markt wel redelijk overbevolkt voor de volumes waarin het hier nu nog gedronken wordt. Grote kans dat er aardig wat merken weg gaan vallen, maar dan blijven toch vaak de lekkerste, eerste en grootste merken over. Daarom is het ook goed om te zien dat White Claw inmiddels in Nederland geland is en met een nieuwe smaak.

White Claw Mango

White Claw is in Nederland in vier smaken beschikbaar: Raspberry, Lime, Black Cherry en Mango. In een blik zit 330ml en dat is goed voor 95 calorieën met een alcoholpercentagen van 4,5%. Mango is de nieuwe zoete smaak die het deze zomer goed moet doen.

Inmiddels zijn de blikken hard seltzer in verschillende supermarkten te vinden zoals Albert Heijn, Jumbo en Deen.

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies