Brandt & Levie wordt 10 en viert dit met een pop-up shop, magazine en circulaire jubileumworst

Brandt & Levie wordt 10 en viert dit met een pop-up shop, magazine en circulaire jubileumworst

Vorig artikel Volgend artikel

Voor chefs Geert van Wersch, Jiri Brandt en Samuel Levie begon tien jaar geleden het bijzondere avontuur dat iedereen inmiddels kent als worstenmakerij Brandt & Levie. Het begon met pionieren om gedroogde worst te maken met een goed verhaal. De missie is nog steeds om heel Nederland te inspireren om beter vlees te laten eten. Het tienjarig jubileum wordt dit weekend gevierd met de introductie van een circulaire worst, een pop-up in Amsterdam en het eenmalige magazine Salami.

Het zou raar zijn als de worstenmakers voor hun jubileum geen speciale worst zouden introduceren. Dus deze worst vertegenwoordigt het summum waar Brandt & Levie voor staat: een bewustere vleesproductie- en consumptie. Hij is namelijk volledig gemaakt uit circulair biologisch vlees van ‘varkensfluisteraar’ Kees Scheepens uit Oirschot.

Circulair varkenshouden

De Berkshire-varkens van Scheepens leven namelijk het hele jaar buiten waarbij de kringloop van varkenshouden zoveel mogelijk wordt gesloten. Ze krijgen biologische reststromen te eten en de varkens zijn zindelijk gemaakt waardoor de mest op een klimaatneutrale manier wordt opgevangen en verwerkt. Met het vlees van deze varkens is een droge worst met saffraan en hazelnoten uit Piemonte gemaakt.

Pop-up

Op het Hugo de Grootplein in Amsterdam runnen de heren van Brandt & Levie dit weekend (van 8 tot en met 10 oktober) een pop-up worstwinkel. Bij het winkeltje zijn negen nieuwe culinaire braadworsten voor thuis te koop met experimentele smaken zoals Mexicaans mole, mapo tofu of groene varkenshart chorizo. Op zaterdag en zondag serveren de chefs een driegangen brunchmenu voor gasten die een zitplaats hebben bemachtigd in de pop-up.

Magazine

Om het feest compleet te maken wordt er ook een eenmalig magazine uitgebracht: Salami Magazine. Dit is samengesteld met een team van chefs, journalisten, schrijvers, fotografen en illustratoren. Zij hebben samen meer dan 140 pagina’s weten te vullen met verhalen, interviews en veel recepten. Daarin wordt gekeken naar de toekomst van vlees, bijzondere ingrediënten en wat voor innovaties in de gastronomie te verwachten zijn.


Het magazine is vanaf vandaag vekrijgbaar bij speciaalzaken door heel het land.

Redactie Eatly.nl

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies