Lay’s lanceert drie nieuwe smaken geïnspireerd door drie fastfoodketens

Lay’s lanceert drie nieuwe smaken geïnspireerd door drie fastfoodketens

Vorig artikel Volgend artikel

Er is een tijdje een credo geweest in chipsland dat alles: heet, heter, heetst moest zijn. Vooral leuk voor iedereen die van een pittig geintje houdt, maar om wat chips te snaaien niet helemaal ideaal. Daarom is het top om te zien dat Lay’s onder de noemer Iconic Restaurant Flavours drie nieuwe chipssmaken introduceert die de klassiekers van drie fastfoodketens in het zonnetje zetten: Crunchy Chicken van KFC, Sticky Sweet Teriyaki van Subway en Cheesy Margherita van Pizza Hut.

Het chipsmerk heeft de afgelopen jaren met onder meer de nieuwe Sensations (hoi Thai Sweet Chili) en Strong lijnen al geëxperimenteerd met uiteenlopende smaakcombinaties en dat gaat ook weer met de Iconic Restaurants Flavours gebeuren. Daarbij is het voor Lay’s ook een manier om twee werelden te verenigen.

Iconic Restaurant Flavours

De op KFC geïnspireerde smaakt draait natuurlijk om krokante kip. Het chipsmerk gebruikt de beroemde mix van specerijen en kruiden om een chipsmaak te krijgen die hetzelfde smaakt en het gevoel oproept van gefrituurde comfort food. De Subway Teriyaki viert de zoete en pittige smaken van de iconische saus van Subway. De chipsmaak gelinkt aan Pizza Hut zet de smaak van romige mozzarella en de kenmerkende tomatenbasis in het zonnetje.

2 halen, 1 betalen

Vanaf vandaag, 19 april, liggen de nieuwe smaken in de supermarkt. Dat is goed nieuws voor iedereen die nieuwsgierig is naar de nieuwe smaken, maar ook voor fans van een van de drie ketens. Op iedere chipszak zit namelijk een unieke code waarmee je een digitale voucher ontvangt. Daarmee heb je vanaf 1 mei tot en met 31 oktober recht op een 2 halen, 1 betalen-deal bij de drie restaurants.

Vast assortiment

Zoals het er nu uitziet blijven niet alle drie de smaken in het vaste assortiment van Lay’s. Vanaf september kan iedereen namelijk stemmen op de beste smaakcombinatie van de drie. Valérie Delaby van Lay’s Benelux over de drie nieuwe smaken: “Ons doel is om onze consumenten de beste smaakinnovaties aan te bieden. Toen de pandemie begon en restaurants voor onbepaalde tijd moesten sluiten, kwamen we op het idee om de restaurantervaring thuis te brengen. We kozen voor drie bekende en aantrekkelijke smaken van ’s werelds meest iconische restaurants.”

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies