De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.
Er is een tijdje een credo geweest in chipsland dat alles: heet, heter, heetst moest zijn. Vooral leuk voor iedereen die van een pittig geintje houdt, maar om wat chips te snaaien niet helemaal ideaal. Daarom is het top om te zien dat Lay’s onder de noemer Iconic Restaurant Flavours drie nieuwe chipssmaken introduceert die de klassiekers van drie fastfoodketens in het zonnetje zetten: Crunchy Chicken van KFC, Sticky Sweet Teriyaki van Subway en Cheesy Margherita van Pizza Hut.
Het chipsmerk heeft de afgelopen jaren met onder meer de nieuwe Sensations (hoi Thai Sweet Chili) en Strong lijnen al geëxperimenteerd met uiteenlopende smaakcombinaties en dat gaat ook weer met de Iconic Restaurants Flavours gebeuren. Daarbij is het voor Lay’s ook een manier om twee werelden te verenigen.
Iconic Restaurant Flavours
De op KFC geïnspireerde smaakt draait natuurlijk om krokante kip. Het chipsmerk gebruikt de beroemde mix van specerijen en kruiden om een chipsmaak te krijgen die hetzelfde smaakt en het gevoel oproept van gefrituurde comfort food. De Subway Teriyaki viert de zoete en pittige smaken van de iconische saus van Subway. De chipsmaak gelinkt aan Pizza Hut zet de smaak van romige mozzarella en de kenmerkende tomatenbasis in het zonnetje.
2 halen, 1 betalen
Vanaf vandaag, 19 april, liggen de nieuwe smaken in de supermarkt. Dat is goed nieuws voor iedereen die nieuwsgierig is naar de nieuwe smaken, maar ook voor fans van een van de drie ketens. Op iedere chipszak zit namelijk een unieke code waarmee je een digitale voucher ontvangt. Daarmee heb je vanaf 1 mei tot en met 31 oktober recht op een 2 halen, 1 betalen-deal bij de drie restaurants.
Vast assortiment
Zoals het er nu uitziet blijven niet alle drie de smaken in het vaste assortiment van Lay’s. Vanaf september kan iedereen namelijk stemmen op de beste smaakcombinatie van de drie. Valérie Delaby van Lay’s Benelux over de drie nieuwe smaken: “Ons doel is om onze consumenten de beste smaakinnovaties aan te bieden. Toen de pandemie begon en restaurants voor onbepaalde tijd moesten sluiten, kwamen we op het idee om de restaurantervaring thuis te brengen. We kozen voor drie bekende en aantrekkelijke smaken van ’s werelds meest iconische restaurants.”
Verder lezen over Fastfood

Hotspots16.04.2025
We bezochten de noordelijkste McDonald’s ter wereld

Food30.10.2024
Nieuws wat we zelf opeten: Aflevering 17 met o.a. Yummygums

Food07.09.2024
Heinz Hagelchup: De meest Nederlandse ketchup ooit, top of flop

Food14.08.2024
Subway introduceert hit uit Amerika de Footlong Sidekicks

Tipt13.05.2024
Netflix-docu Hack Your Health onthult de geheimen van je darmen

Hotspots23.06.2023
Carroll’s in Amsterdam omarmt ’s avonds de smash burger maximaal

Food31.05.2023
Pizzaketen Sugo gooit roer om: plantaardig is de nieuwe standaard

Food19.05.2023
Direct Maccie uit een film of serie bestellen met nieuwe tool McDonald’s App
Verder lezen over Snacks

Food21.10.2024
10 grappige Halloween-foodtips van TikTok

Food21.08.2024
Eat Your Drink: alcoholisch snoepen met Smith & Sinclair

Food15.08.2024
Ricola-snoepjes komen écht uit Zwitserland: zo worden ze gemaakt

Hotspots18.07.2024
Dit zijn de TikTok-hotspots waar elke dag een rij staat

Food03.07.2024
Vijf interessante feiten over Ricola-snoepjes

Food02.04.2024
Kwekkeboom begint nieuw hoofdstuk lancering Umami oesterzwam bitterbal

Nieuws26.06.2023
Cafetaria’s roepen op om géén eigen bakje mee te nemen voor friet

Hotspots23.06.2023