KFC introduceert de eerste Zinger bitterballen (dus gemaakt van kip!)

KFC introduceert de eerste Zinger bitterballen (dus gemaakt van kip!)

Vorig artikel Volgend artikel

De Amerikaanse fastfoodketen KFC heeft sinds deze week een oer-Hollandse snack in het assortiment: de spicy Zinger bitterbal. Het is dus een bitterbal met een kipvulling die bestaat uit de typische ingrediënten en specerijen die normaal in de befaamde Zinger burger zitten. Ter introductie is deze week tijdelijk bezorgrestaurant The Mill in Rotterdam open.

Het is natuurlijk geinig dat KFC een ander oer-Hollandse icoon gebruikt als toffe locatie om de introductie van de Zinger bitterbal in heel Nederland kracht bij te zetten. Dus als sidenote: woon je in Rotterdam dan zie je tot met vrijdag (de 13de) in de Uber Eats app KFC The Mill staan en daar kun je de nieuwe bitterballen bestellen en thuis laten bezorgen.

Zinger bitterbal

Zoals gezegd zijn de bitterballen gemaakt met al het goede van de Zinger burgers. Dat maakt het ook gelijk de eerste spicy gekruide kipbitterballen ter wereld die door een keten worden verkocht. Ze zijn verkrijgbaar in porties van: drie, zes en achttien en ze worden geserveerd met zoetzure mosterdsaus.

Trix van der Vleuten, CMO KFC Noord-Europa, over de introductie van een typisch Hollands product: “We zien dat mensen traditioneel gezien graag bitterballen eten in de feestdagen periode. Door deze introductie hoeven mensen de deur niet uit om thuis met het gezin of virtueel met collega’s te borrelen. We brengen de bitterballen met KFC delivery graag naar je toe of je kunt ze ophalen in één van onze restaurants. Op die manier hoef je je favoriete snack in deze tijden niet te missen.”

Beter Leven-keurmerk

Voor iedereen met een hart voor dieren die niet staat te springen om meer producten die van kip worden gemaakt. De Zinger bitterbal is de eerste introductie die de keten doet onder het Beter Leven-keurmerk. Het is een volgende stap van het bedrijf nadat het als eerste fastfoodketen de Better Chicken Commitment ondertekende voor de Noordwest-Europese markt.

Algemeen directeur Wordl Animal Protection Nederland over deze stap van KFC: “KFC laat opnieuw zien een diervriendelijker aanbod belangrijk te vinden. Daar zijn wij als World Animal Protection Nederland blij mee. Steeds meer consumenten kiezen voor duurzamere producten met aandacht voor dierenwelzijn. Daar horen producten als deze met het Beter Leven-keurmerk zeker bij.”

Wes van Geneijgen

Wes is editor-in-chief van Eatly.nl. Hij werkt als freelance journalist en copywriter. Is wakker te maken voor: goed eten&drinken of een toffe trip. Mail:...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies