Nieuwe Tia Maria Matcha is een creamlikeur met Japanse twist

Nieuwe Tia Maria Matcha is een creamlikeur met Japanse twist

Vorig artikel Volgend artikel

Voor Tia Maria heb ik vorig jaar een enorm zwak gekregen door de briljante samenwerking van het merk met de Nederlandse straatkunstenaar Karski voor de introductie van de read-to-drink Iced Coffee Frappé. Dus toen ik las dat Tia Maria ging experimenteren met een gloednieuwe creamlikeur, was mijn nieuwsgierigheid gelijk gewekt. Vanaf deze week is de Tia Maria Matcha verkrijgbaar en die is hier op de thuisredactie natuurlijk al geproefd.

Er zijn eigenlijk een paar creamlikeuren zoals Bailey’s en Amarula die best bekend zijn. Disaronno werd daardoor geïnspireerd en een eigen variant uit: Disaronno Velvet. En nu slaat Tia Maria eenzelfde weg in, maar toch anders. Tia Maria Matcha is een romige likeur gemaakt met matcha-thee-extract waardoor hij een lichtgroene kleur heeft, cafeïne bevat en een alcoholpercentage van 17% heeft.

Bijzondere combinatie

Inmiddels is de groene thee uit het Japanse Kyoto ook enigszins ingeburgerd in Nederland, althans je ziet overal matcha-varianten van iets opduiken. Dat heeft met de kleur en vooral de eigenzinnige smaak te maken. In combinatie met Tia Maria zorgt dit voor een bijzondere likeur die iets bloemigs en verfrissends heeft.

Bert de Winter, Executive Director van ILLVA Saronno, het moederbedrijf van Tia Maria: “We zijn trots op deze gloednieuwe likeur waarmee we een frisse en trendy kijk op de Japanse Matcha-thee bieden. Matcha staat over de hele wereld bekend om zijn wellness- en mindfulness-eigenschappen. Het leek ons een natuurlijke keuze om de aardse tonen en natuurlijke cafeïne te combineren met onze premium Tia Maria-smaak.”

Op een warme dag

Deze nieuwe likeur is door zijn eigenzinnige karakter een smaakvolle afsluiting van een diner, maar ook lekker verfrissend op een zonnige dag. Zelf heb ik ‘m met ijs geprobeerd en in combinatie met wodka voor een Matcha-Tini cocktail, maar daar zie je zeer snel meer over op de Eatly Instagram.

De Winter verwacht dat de nieuwe likeur bij een jongere doelgroep aanslaat: “Ik verwacht dat vooral de wat jongere en trendgevoelige consumenten Tia Maria Matcha zullen ontdekken. Met nieuwe en verrassende creaties als Tia Maria Matcha willen we ook in de toekomst doorgaan met het bereiken van deze doelgroepen.”


Tia Maria Matcha is vanaf deze week verkrijgbaar bij de slijter.

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies