Voor het negende jaar op rij organiseren aperitivomerk Campari en Imbibe Magazine van 13 tot en met 19 september de Negroni Week. Dat is een internationaal liefdadigheidsinitiatief waar de iconische cocktail Negroni wordt gevierd en er geld voor goede doelen op wordt gehaald. De afgelopen negen jaar is er zo meer dan drie miljoen euro in meer dan 70 verschillende landen opgehaald.
Een klassieke Negroni wordt gemaakt van Campari, gin en zoete rode vermout. Allerlei bars en restaurants die zich hebben aangesloten bij de Negroni Week zetten deze week de Negroni in de spotlight op geheel eigen en unieke manieren. Ze kiezen een eigen goed doel en daar gaat na deze week een deel van de opbrengst van de verkoop van de cocktail naartoe.
Wereldwijd
Tijdens deze zevendaagse gaan er duizenden bartenders over de hele wereld aan de slag om het gospel te zingen van deze fantastische cocktail. In Amsterdam startte de Negroni Week 2021 afgelopen maandag in Pathé Tuschinski. De officiële distributeur van Campari in Nederland, Red Carpet, had voor genodigden geregeld om de primeur van Fellini Forward te tonen. Een film die geproduceerd is via Artificial Intelligence geïnpsireerd door de werken van wereldberoemd Italiaans filmmaker Federico Fellini.
Bar Abraham
Niet geheel toevallig heeft Pathé Tuschinski inmiddels ook een eigen cocktailconcept: Bar Abraham, vernoemd naar oprichter Abraham Tuschinski. Natuurlijk is dit niet de enige plek in Amsterdam (en de rest van Nederland) waar je deze week een Negroni kan drinken voor het goede doel. Dat kan onder meer bij: Super Lyan, Vesper, Salmuera, The Rumah, Botanero, Branie en Flying Dutchmen Cocktails.
Op de website van de Negroni Week kun je de deelnemende bars vinden bij jou in de buurt.

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl