Too Good To Go en Ikea slaan handen ineen tegen voedselverspilling

Too Good To Go en Ikea slaan handen ineen tegen voedselverspilling

Vorig artikel Volgend artikel

Er is vandaag een goede stap in de strijd tegen voedselverspilling genomen. Het is vanaf nu namelijk mogelijk om overgebleven maaltijden en delicatessen van Ikea te bestellen via de app van Too Good To Go. Die zijn dan later op de dag op te halen bij de desbetreffende Ikea winkel.

In de restaurants van het woonwarenhuis worden op grote schaal eten en drinken verkocht. Wereldwijd gezien kopen meer dan 600 miljoen mensen eten bij het bedrijf. De samenwerking met Too Good To Go moet helpen om de voedselverspilling eind 2022 met 50% te verminderen. Daarnaast wil het bedrijf meer plantaardige producten aanbieden (50% van de warme gerechten in 2025).

Voedselverspilling

Marcel van Geijn, Country Food Manager van IKEA Nederland, over de samenwerking: “We zijn al langere tijd hard bezig om voedselverspilling in onze restaurants tegen te gaan. Zo is er een AI-systeem in de keukens doorgevoerd dat ervoor zorgt dat we voedselverspilling gemiddeld met meer dan 45% kunnen verminderen. Met de samenwerking met Too Good To Go zetten we weer een volgende belangrijke stap en kunnen we mensen blij maken met maaltijden die aan het eind van de dag overblijven.”

Too Good To Go

In de app van Too Good To Go zien gebruikers waar er in de buurt overgebleven maaltijden of andere etenswaren zijn die gered kunnen worden. Vanaf nu staan daar ook alle dertien Ikea-winkels in Nederland bij. Als mensen een maaltijd redden, dan kan die voor sluitingstijd opgehaald worden bij de winkel. Daarmee is Nederland het achtste land waar de samenwerking tussen Ikea en Too Good To Go van kracht is.

Geertje Zeegers, Country Manager Nederland van Too Good To Go, over de samenwerking: “Ik vind het geweldig om te zien dat IKEA, als eerste woonwinkel op ons platform, prioriteit geeft aan het terugdringen van voedselverspilling. We hopen vanaf nu met Too Good To Go een mooie bijdrage te kunnen leveren aan het behalen van hun doelstellingen. Ik weet zeker dat onze app-gebruikers niet kunnen wachten om IKEA te helpen met het redden van hun iconische producten en maaltijden.”

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies