Nieuwe estafettereep Tony's Chocolonely gaat voor klassieke smaken

Nieuwe estafettereep Tony's Chocolonely gaat voor klassieke smaken

Vorig artikel Volgend artikel

Als Starbucks de Pumpkin Spice Latte weer van stal haalt, dan is het niet lang wachten voordat Tony’s Chocolonely een nieuwe estafettereep onthult. Dat is ook dit jaar weer het geval en dit keer is het een reep van melk, hazelnoot en rozijn.

Waar het chocolademerk bij de estafetterepen nog wel eens een bijzonder uitstapje wil nemen qua smaak, is het met de nieuwe reep niet het geval. Die is gemaakt van klassieke smaken die altijd heel goed samenwerken. Hij neemt het stokje over van de melk-pecan-crunch en zit het komende jaar in het assortiment. Alle tijd om ‘m zelfs eens uit te proberen.

Klassieke smaken

Zoals gezegd zijn de smaken echte klassiekers: knapperige hazelnoten, zachte rozijnen en een reep van melkchocolade. Soms heb je geen franjes nodig om gewoon een eigentijdse klassieker te bedenken. Extra mooi is dat de traceerbaarheid van de ingrediënten groter is geworden. Dat geldt nu niet alleen voor de cacaobonen uit West-Afrika, maar ook de Spaanse hazelnoten.

Tony’s verhaal

Het merk is opgericht om een einde te maken aan slavernij en uitbuiting in de cacaoindustrie. Geen doorsnee bedrijf dus. Maar een chocoladebedrijf dat een sociaal probleem in de wereld wil oplossen. Sinds de oprichting door de makers van het tv-programma ‘Keuringsdienst van Waarde’ in 2005 strijdt Tony’s Chocolonely voor slaafvrije chocolade. Zij willen niet alleen hun eigen chocolade 100% slaafvrij maken, maar alle chocolade wereldwijd. Ze kopen de cacaobonen direct in bij partnercoöperaties in Ghana en Ivoorkust en werken intensief met ze samen.

De estafettereep ligt inmiddel in de winkels van Albert Heijn. Over een tijdje wordt-ie ook beschikbaar bij: WAAR!, Wereldwinkels, de Bijenkorf, Marqt, verschillende andere supermarkten, Tony’s Stores en de online chocoshop van Tony’s.

Tony's Chocolonely Estafettereep MRH_2
(Afbeelding: Estafettereep melk, hazelnoot en rozijn)
Wes van Geneijgen

Wes is editor-in-chief van Eatly.nl. Hij werkt als freelance journalist en copywriter. Is wakker te maken voor: goed eten&drinken of een toffe trip. Mail:...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies