LOT 42: Een hard seltzer die prima als mixer in een cocktail werkt

LOT 42: Een hard seltzer die prima als mixer in een cocktail werkt

Vorig artikel Volgend artikel

De hard seltzer landde vorig jaar dankzij Stëlz in Nederland en daarna zijn er veel andere producenten in de slipstream gesprongen. Inmiddels zijn er in Nederland meer dan 20 soorten op de markt waarvan veel met hetzelfde idee. Daardoor viel Lot 42 juist op omdat dit hard seltzer merk zich neerzet als een lifestyle brand én als ideale mixer voor een high-end cocktail.

Lot 42 brengt als eerste de smaken Blueberry & Lemongrass en Huckleberry & Ginger op de markt. Naast dat ze uit het blikje goed te drinken zijn, is het merk een samenwerking aangegaan met verschillende bartenders om te kijken wat voor toffe cocktails ze ermee konden creëren.

Zo maakte mixologist Lennart Deddens van The Boilermaker Group en cocktailbar The Stockrom twee verfrissende cocktails: met de Blueberry & Lemongrass een Dry Gin Twist en met de Huckleberry & Ginger een Light & Stormy.

Prince Edward Island

Daarmee onderscheidt deze hard seltzer zich al gelijk met de rest van de markt. Maar dat is niet het enige. Oprichters Chris en Dale hebben zich laten inspireren door hun voorouders. Zij ontvluchten na de Tweede Wereldoorlog Europa om zich te vestigen en opnieuw te beginnen op Lot 42 Prince Edward Island in Oost-Canada.

Met dit inspirerende verhaal werden ze zelf geconfronteerd tijdens hun camperavonturen en kwamen ze erachter waar ze naar aan het zoeken waren: een frisse start. Ze ontvouwden het idee om zonder ruis of drukte met oprechte verbinding de passie en aandacht voor the little things in life te herontdekken. Dit kwam samen in de ontwikkeling van een nieuw drankje dat aansloot bij het huidige alcoholaanbod, maar een geheel andere ervaring creëerde.

Lot 42

Om deze geschiedenis niet alleen in naam door te voeren, zijn als ingrediënten inheemse vruchten van Prince Edward Island gebruikt om de hard seltzers te maken. Ze zijn suikervrij, caloriearm, veganistisch, koosjer en glutenvrij. Dat past in de ogen van de oprichters perfect bij het credo van het bedrijf: Refresh. Reflect. Reconnect. Want met die momenten moet het drinken van een Lot 42 hard seltzer synoniem komen te staan.

De hard seltzers van Lot 42 zijn via de website van het bedrijf te koop.

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl