
Vjèze Fur (Freddy Tratlehner) lanceert eigen foodmerk: De Nieuwe Keuken
Dat Vjèze Fur (oftewel Freddy Tratlehner) iets met koken heeft, bleek wel uit zijn kookboeken. Deze week zet hij op dat gebied een grote stap, hij lanceert namelijk zijn eigen foodmerk: De Nieuwe Keuken. Het merk richt zich op het vervangen van vlees met groenten. Als eerste wapenfeit zijn vanaf nu drie smaken Lekker Fred’s Pulled Paddo’s verkrijgbaar.
Nadat zijn Instagram kookshow en kookboeken was wel duidelijk dat koken en eten een voorname rol speelden in het leven van Tratlehner. Om iets met die passie te doen ging hij op een gegeven moment met een aantal vrienden zitten om te kijken wat zij konden doen. Dat is De Nieuwe Keuken geworden.
Pulled Paddo’s
Tratlehner over ‘zijn’ pulled paddo’s: “Op zoek naar een gezond product zonder gekke bijsmaakjes dat zó lekker is dat je de rest van je gerecht eromheen kunt bouwen, zijn we uitgekomen op deze pulled paddo’s. Ze zitten vol met smaak en we hebben ze speciaal voor jou in reepjes gechopt en met kruiden besprenkeld. Wanneer je ze bakt krijgen ze een zalige bite.”
Amazone
De trigger om iets te gaan doen op het gebied van verduurzamen van de Nederlandse keuken was voor Tratlehner dat op een gegeven moment de Amazone letterlijk in de fik stond. Dat moest anders. In plaats van kijken naar soja en de focus op veel eiwitten, draait het bij het nieuwe voedingsmerk om meer groente aan het eetpatroon van de Nederlander toevoegen.
Drie smaken
De Pulled Paddo’s zijn het eerste product dat van De Nieuwe Keuken te koop is en het is er in drie smaken: Shoarma, Massala en Mexicano. Al deze producten zijn gemaakt met allerlei verschillende paddo’s met als hoofdbestanddeel de oesterzwam. Verder zijn ze vegan, gluten- en sojavrij en wordt alles geproduceerd in Noord-Holland.
De producten zijn via Crisp te koop of op een broodje bij Stach in Amsterdam.

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl