Magioni ondersteunt met Titza de missie van Pink Ribbon

Magioni ondersteunt met Titza de missie van Pink Ribbon

Vorig artikel Volgend artikel

Pizzabodemfabrikant Magioni heeft deze week de Titza: een pizza met een verhaal op de markt gebracht. Met de pizza en de campagne eromheen wil het bedrijf het taboe rondom borstkanker doorbreken, het gesprek openen en zelfonderzoek aansporen. Deze limited edition ligt vanaf maandag in de winkel en van iedere verkochte Titza gaat er €1 euro naar Pink Ribbon.

Wereldwijd staat de maand oktober in het teken van breast cancer awareness. In Nederland wordt het voortouw op dat gebied genomen door Pink Ribbon. Want ondanks dat je misschien denkt dat alles rondom dit thema bespreekbaar is, blijkt er in Nederland nog best een taboe op te rusten. Dat is niet best, aangezien 1 op de 7 Nederlandse vrouwen in hun leven de diagnose borstkanker krijgen.

Powervrouwen

Magioni heeft daarom naast de Titza een campagne gebouwd rondom vijf powervrouwen die van de een op de andere dag geconfronteerd werden met de diagnose en de consequenties die dit met zich meebracht. Jolijn, Maud, Patty, Manon en Damanja werden alle vijf met de ziekte gediagnosticeerd, zij doen hun verhaal op deze speciale Titza-pagina.

Magioni Titza

Als voedselproducent vindt het bedrijf dat het een rol kan spelen in borstkanker bespreekbaar maken. In een statement valt te lezen: “Pizza eet je met vrienden en familie. Met de roze Titza’s op basis van bloemkool willen we op een luchtige manier, een belangrijk onderwerp bespreekbaar te maken. Ga tijdens een avond met een Magioni Titza het gesprek aan over borstkanker.”

Vanaf deze week ligt de pizza met bloemkoolbodem exclusief in de schappen bij supermarktketen Jumbo. Zoals gezegd doneert Magioni voor iedere verkochte Titza 1 euro aan Pink Ribbon. Daarmee steunt het bedrijf de missie van Pink Ribbon om een beter leven voor borstkankerpatiënten in alle fases van deze ziekte te creëren.

Wes van Geneijgen

Wes is editor-in-chief van Eatly.nl. Hij werkt als freelance journalist en copywriter. Is wakker te maken voor: goed eten&drinken of een toffe trip. Mail:...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies