De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.
Ooit gehoord van boetiek-chocolade? Wij nog niet, tot aan vandaag dan want er is een nieuw luxe chocolademerk, Marmir Chocolate. Een nieuwe ‘guilty pleasure’ ontwikkeld door ervaren patisseriechefs. De makers noemen het zelf een high-end chocolade voor zowel de zakelijke markt als de consument. Probeer je daar dan maar iets bij voor te stellen.
De ultieme chocoladebeleving
Marmir Chocolate wil je herinneren aan het belang van een genietmoment voor jezelf. Met smaakcombinaties van bijzondere ingrediënten moet het merk een soort ultieme chocoladebeleving bieden. De chocolade is ontwikkeld door twee patisseriechefs met elk meer dan tien jaar ervaring, die een smaakvol idee hebben voor een (chocolade) gat in de markt.
Twee ‘exclusieve’ collecties
Marmir Chocolate komt bij de introductie met twee exclusieve collecties. De Signature Collection, met smaken zoals witte, melk, pure en blonde chocolade (gemaakt van gekarameliseerde melk). Elke smaak is zorgvuldig samengesteld voor een verfijnde smaaksensatie.
De Salt Collection is echter iets speciaals. Wat denk je bijvoorbeeld van melkchocolade met lavazout en karamel, witte chocolade met Himalayazout en pure chocolade met zoutflakes? Deze nieuwe combinaties moeten zorgen voor een spannende twist op de traditionele chocoladesmaken.
Duurzaamheid en kwaliteit
Marmir Chocolate zet sterk in op duurzaamheid en kwaliteit. Het merk gebruikt hiervoor cacaobonen uit West-Afrika, Peru en Zuid-Amerika, plus premium cacaoboter uit Peru om het suikergebruik te beperken. De chocolade is vrij van kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen.
Daarnaast maakt Marmir gebruik van duurzame ingrediënten met het Rainforest Alliance-keurmerk, wat goede werk- en leefomstandigheden voor boeren garandeert. De verpakkingen zijn voor 90% recyclebaar en het atelier in Amsterdam wordt van energie voorzien door zonnepanelen.
Voor de consument en de ‘zakelijke markt’
Marmir Chocolate komt met acht verschillende smaken en lijkt alleen verkrijgbaar te zijn in zogenoemde giftboxen voor consumenten. Voor de zakelijke markt biedt Marmir repen van 20 gram met een ‘bite collectie’, bestaande uit kleinere chocolaatjes van 5 gram. Deze laatste zijn gemaakt voor horecagelegenheden om bij koffie of thee te serveren. De repen van 20 gram zijn bedacht als snack voor gasten van hotels of luchtvaartmaatschappijen.
De vraag is wel of je dan nog kunt spreken van ‘exclusief’, want beide distributiekanalen passen niet echt bij een merk wat zich wil positioneren als boetiek-chocolade. Commercieel en wat marketing betreft is het wel weer te begrijpen.
Marmir Chocolate wil in Nederland een nieuwe standaard zetten voor luxe chocolade en belooft het merk een genietmoment zonder bittere nasmaak. Nu nog een keer proeven…
Verder lezen over Chocolade
Food31.05.2024
Waarom de Spaanse oliebol-achtige snack churros heet
Tipt29.05.2024
Koffie als toetje? Met deze tips kan het!
Nieuws23.02.2024
Tony’s Chocolonely noemt zich een impactbedrijf dat chocolade maakt
Food06.06.2023
Hands Off komt met een primeur en lanceert plantaardige chocolate chip cookies
Food19.05.2023
Nieuwe plantaardige reep voor Tony’s Chocolonely en 10e editie van Tony’s Fair
Food04.04.2023
Hands Off My Chocolate wordt Hands Off en volledig plantaardig
Nieuws07.03.2023
Verpakking Toblerone moet op de schop: berg moet verdwijnen
Food18.01.2023