Food11.06.2024

Marmir Chocolate: luxe boetiek-chocolade van eigen bodem


Ooit gehoord van boetiek-chocolade? Wij nog niet, tot aan vandaag dan want er is een nieuw luxe chocolademerk, Marmir Chocolate. Een nieuwe ‘guilty pleasure’ ontwikkeld door ervaren patisseriechefs. De makers noemen het zelf een high-end chocolade voor zowel de zakelijke markt als de consument. Probeer je daar dan maar iets bij voor te stellen.

De ultieme chocoladebeleving

Marmir Chocolate wil je herinneren aan het belang van een genietmoment voor jezelf. Met smaakcombinaties van bijzondere ingrediënten moet het merk een soort ultieme chocoladebeleving bieden. De chocolade is ontwikkeld door twee patisseriechefs met elk meer dan tien jaar ervaring, die een smaakvol idee hebben voor een (chocolade) gat in de markt.

Twee ‘exclusieve’ collecties

Marmir Chocolate komt bij de introductie met twee exclusieve collecties. De Signature Collection, met smaken zoals witte, melk, pure en blonde chocolade (gemaakt van gekarameliseerde melk). Elke smaak is zorgvuldig samengesteld voor een verfijnde smaaksensatie.

De Salt Collection is echter iets speciaals. Wat denk je bijvoorbeeld van melkchocolade met lavazout en karamel, witte chocolade met Himalayazout en pure chocolade met zoutflakes? Deze nieuwe combinaties moeten zorgen voor een spannende twist op de traditionele chocoladesmaken.

Duurzaamheid en kwaliteit

Marmir Chocolate zet sterk in op duurzaamheid en kwaliteit. Het merk gebruikt hiervoor cacaobonen uit West-Afrika, Peru en Zuid-Amerika, plus premium cacaoboter uit Peru om het suikergebruik te beperken. De chocolade is vrij van kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen.

Daarnaast maakt Marmir gebruik van duurzame ingrediënten met het Rainforest Alliance-keurmerk, wat goede werk- en leefomstandigheden voor boeren garandeert. De verpakkingen zijn voor 90% recyclebaar en het atelier in Amsterdam wordt van energie voorzien door zonnepanelen.

Voor de consument en de ‘zakelijke markt’

Marmir Chocolate komt met acht verschillende smaken en lijkt alleen verkrijgbaar te zijn in zogenoemde giftboxen voor consumenten. Voor de zakelijke markt biedt Marmir repen van 20 gram met een ‘bite collectie’, bestaande uit kleinere chocolaatjes van 5 gram. Deze laatste zijn gemaakt voor horecagelegenheden om bij koffie of thee te serveren. De repen van 20 gram zijn bedacht als snack voor gasten van hotels of luchtvaartmaatschappijen.

De vraag is wel of je dan nog kunt spreken van ‘exclusief’, want beide distributiekanalen passen niet echt bij een merk wat zich wil positioneren als boetiek-chocolade. Commercieel en wat marketing betreft is het wel weer te begrijpen.

Marmir Chocolate wil in Nederland een nieuwe standaard zetten voor luxe chocolade en belooft het merk een genietmoment zonder bittere nasmaak. Nu nog een keer proeven…

Marmir chocolate giftbox
Marmir chocolate giftbox
Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Verder lezen over Chocolade

Waarom de Spaanse oliebol-achtige snack churros heet

Je kunt ze eten met chocoladesaus, met kaneelsuiker, maar in Spanje zelf dopen ze het liever in een kopje warme chocolademelk. Churros kun je qua smaak het beste vergelijken met onze oliebol, maar qua naam en vorm zeker...

Food31.05.2024

Waarom de Spaanse oliebol-achtige snack churros heet

Koffie als toetje? Met deze tips kan het!

Kan je niet zonder een kop koffie na het eten? Maar merk je stiekem ook dat je dit wel een beetje saai begint te vinden? Maak er dan een toetje van! Alles wat je nodig hebt is jouw favoriete koffie en een flinke dosis cr...

Tipt29.05.2024

Koffie als toetje? Met deze tips kan het!

Tony’s Chocolonely noemt zich een impactbedrijf dat chocolade maakt

Tony's Chocolonely is populair. Het Nederlandse chocolademerk is vooral herkenbaar aan de kleurrijke verpakking en opvallende campagnes. Het is een bedrijf met een missie die zich richt om een einde te maken aan kinderar...

Nieuws23.02.2024

Tony’s Chocolonely noemt zich een impactbedrijf dat chocolade maakt

Hands Off komt met een primeur en lanceert plantaardige chocolate chip cookies

Het verhaal van Hands Off begon ooit met chocoladerepen en vertakt zich inmiddels steeds meer naar andere producten. Het nieuwste wapenfeit: plantaardige chocolate chip cookies in drie verschillende smaken. Daarmee heeft...

Food06.06.2023

Hands Off komt met een primeur en lanceert plantaardige chocolate chip cookies

Nieuwe plantaardige reep voor Tony’s Chocolonely en 10e editie van Tony’s Fair

De klok is er bijna op gelijk te zetten: chocomerk Tony’s Chocolonely brengt ieder jaar een paar keer speciale repen uit. De nieuwste reep is een plantaardige reep: 51% puur, gevuld met knapperige stukjes hazelnoot en...

Food19.05.2023

Nieuwe plantaardige reep voor Tony’s Chocolonely en 10e editie van Tony’s Fair

Hands Off My Chocolate wordt Hands Off en volledig plantaardig

Chocolademerk Hands Off My Chocolate gaat om en wordt vanaf nu helemaal plantaardig. Uit eigen onderzoek van het merk bleek dat melkchocolade te veel impact heeft op het milieu. Als reactie op dit alles heeft het merk be...

Food04.04.2023

Hands Off My Chocolate wordt Hands Off en volledig plantaardig

Verpakking Toblerone moet op de schop: berg moet verdwijnen

Groot nieuws in chocoladeland: de Matterhorn moet verdwijnen van de Toblerone-verpakking. Dat komt door de strenge Zwitserse regels voor het gebruik van nationale symbolen. Daardoor is het moederbedrijf Mondelez van Tobl...

Nieuws07.03.2023

Verpakking Toblerone moet op de schop: berg moet verdwijnen

Samenwerking Tony’s Chocolonely en Ben & Jerry’s levert twee nieuwe repen op

De eerste liefdesbaby’s van Tony’s Chocolonely en Ben & Jerry’s zijn vorig jaar op de markt gekomen. Deze zogenaamde ‘Love A-Fair’ heeft al twee smaken ijs en twee andere smaken chocoladerepen opgeleverd. Het p...

Food18.01.2023

Samenwerking Tony’s Chocolonely en Ben & Jerry’s levert twee nieuwe repen op