Unilever gaat de komende jaren meer inzetten op plantaardige producten

Unilever gaat de komende jaren meer inzetten op plantaardige producten

Vorig artikel Volgend artikel

Unilever heeft deze week de toekomstplannen uit de doeken gedaan en het concern gaat meer inzetten op plantaardige producten. Het doel is om binnen vijf tot 7 jaar jaarlijks 1 miljard euro om te zetten via de verkoop van plantaardige vleesvervangers en zuivelalternatieven.

Een grote katalysator voor deze ambitie is de acquisitie van De Vegetarische Slager in 2018. Inmiddels zijn de plantaardige producten van het merk in meer dan 30 landen verkrijgbaar. Daarbij komt dat het bedrijf voor Burger King in Europa, het Midden-Oosten en Afrika de plantaardige Whopper en Nuggets levert. In Nederland kan Unox hier ook een grote rol in spelen voor het bedrijf.

Zuivelalternatieven

Net als andere grote concerns focust Unilever zich inmiddels ook op de ontwikkelen en het op de markt brengen van zuivelalternatieven. De vraag erna stijgt enorm en dit goed doen kost nogal wat tijd. Zo komen er plantaardige ijsjes van Magnum en Ben & Jerry’s op de markt en komt er ook een plantaardige variant van Hellmann’s mayonaise op de markt.

Future Foods

De focus op de plantaardige producten valt onder een grotere strategie genaamd ‘Future Foods’ die focust op de levering van gezonde voedingsproducten met een lagere milieu-impact. Daarvoor gaat het concern de hoeveelheid zout- en suiker in levensmiddelen verlagen. En worden er ook flinke stappen gezet op het gebied van voedselverspilling. Het concern heeft zich namelijk ten doel gesteld om in een tijdsbestek van vijf jaar de voedselverspilling binnen het bedrijf te halveren.

Wes van Geneijgen

Wes is editor-in-chief van Eatly.nl. Hij werkt als freelance journalist en copywriter. Is wakker te maken voor: goed eten&drinken of een toffe trip. Mail:...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies