Nederlanders geven jaarlijks 846 miljoen euro uit aan voedingsabonnementen

Nederlanders geven jaarlijks 846 miljoen euro uit aan voedingsabonnementen

Vorig artikel Volgend artikel

Marktonderzoeksbureau Multiscope heeft een onderzoek gedaan naar wat Nederlandse consumenten jaarlijks uitgeven aan abonnementen op fysieke producten. Opvallend is dat de categorie voeding het grootste is met 59% van alle abonnementen. Omgerekend komt dit neer op 846 miljoen euro die de Nederlandse consument jaarlijks uitgeeft aan voedingsabonnementen.

Het onderzoek is gedaan onder bijna 3.500 Nederlanders en daaruit blijkt dat aan maaltijdboxen het meeste wordt uitgegeven, ongeveer 700 miljoen euro. Zo’n 84 miljoen wordt uitgegeven aan abonnementen op dranken en aan boxen met groenten, fruit en sappen zijn goed voor een jaaromzet van 62 miljoen euro.

Maaltijdboxen

Zo blijkt maar weer dat maaltijdboxen steeds populairder worden in ons land. Daar heeft de pandemie natuurlijk mee te maken gehad. Het gemak van wekelijks genoeg boodschappen thuiskrijgen om daar heerlijke gerechten mee te maken was natuurlijk een ideale oplossing om wel al je boodschappen binnen te krijgen en daarvoor niet naar de supermarkt te hoeven.

Maandelijkse betaling

Veel van de voedingsabonnementen worden maandelijks (43%) betaald. Dat heeft alles met de bezorgfrequentie te maken, want er zijn ook andere intervallen op het gebied van betalingen: wekelijkse betalingen (16%), per twee weken (10%), per twee maanden (9%) en per kwartaal (10%). Zo wordt bijvoorbeeld het merendeel (57%) van de maaltijdboxen wordt wekelijks betaald.

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies