Nieuws13.04.2021

Monica Geuze en ID&T nemen belang in Stëlz hard seltzer


Stëlz was vorig jaar de eerste die in Nederland, en zelfs Europa, hard seltzers op de markt bracht. Ondanks de horecasluitingen bleek de introductie van de seltzers met de smaken Lime en Raspberry een succes. De smaken Mango en Grapefruit kwamen er bij en de fanbase blijft groeien. Dat viel evenementorganisator ID&T en influencer Monica Geuze ook op en zodoende maken zij vandaag bekend een belang te nemen in het bedrijf.

Iedereen die Stëlz online volgt heeft Geuze al vaker voorbij zien komen. De laatste keer was op 1 april (zie beneden). Volgens Voet heeft ze een belangrijke rol gespeeld bij de lancering van het merk: “Zij heeft ons echt weten te lanceren met haar bereik, maar ook in het creatieve proces is ze van enorme toegevoegde waarde. Ze ziet supersnel of iets werkt of niet en is niet bang om keuzes te maken. Dat is precies wat we nodig hebben en wat we willen uitstralen.”

Potentie hard seltzers

Daar sluit Geuze zich bij aan: “De jongens van Stëlz en ik gaan way back. Een jaar geleden was het nog een kleine club. Ik kreeg super veel energie van het team, maar geloofde ook meteen in de potentie van hard seltzer. Bovendien: het design en de smaak zitten goed in elkaar. Dit is het drankje waar ik en mijn vrienden op zaten te wachten! Stëlz is inmiddels een serieuze speler in de markt en daardoor begon het ondernemerschap ook bij mij te kriebelen.”

Ruim 70 evenementen

De samenwerking met de ID&T-groep omhelst onder meer dat de hard seltzers minimaal de komende vijf jaar op ruim 70 evenementen van de evenementenorganisatie worden geschonken. Voet over deze samenwerking: “Dit is echt een jongensdroom die uitkomt. M’n vrienden en ik gaan vaak naar ID&T-feesten en kunnen daar binnenkort mijn eigen merk drinken. Hoe tof is het om deze zomer samen met 100.000 anderen op Mysteryland te staan en overal om je heen Stëlz te zien!”

Perfecte drankje

Bij ID&T zien ze uit naar de samenwerking en het schenken van het drankje op al hun evenementen. Rosanne Janmaat, COO van ID&T, zegt hierover: “Het geeft een goed gevoel om dit mooie nieuwe partnership te sluiten in een uitdagende tijd voor ons bedrijf. De mannen van Stëlz brengen een frisse en positieve energie met zich mee. We kunnen niet wachten om met ze samen te werken en Stëlz te integreren binnen ons evenementen en digitale platform. Dit drankje is perfect voor onze bezoekers en we zijn er dan ook van overtuigd dat dit een succes wordt.”

De hard seltzers van Stëlz zijn onder meer te koop bij Albert Heijn, Gall&Gall, Mitra en Picnic.

Redactie Eatly.nl

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Verder lezen over Drank

Feestje? Zo dek je de eettafel extra feestelijk!

Of je nu een verjaardag, jubileum of gewoon een gezellig samenzijn viert, een feestelijk gedekte eettafel is de perfecte manier om je gasten te verwelkomen en de juiste sfeer te creëren. Een mooi gedekte tafel laat zien dat je aandacht hebt besteed aan de details en dat maakt elke gelegenheid extra speciaal. Wil je je eettafel extra feestelijk maken? Gebruik de volgende tips!

Lifestyle29.08.2024

Feestje? Zo dek je de eettafel extra feestelijk!

Eat Your Drink: alcoholisch snoepen met Smith & Sinclair

Het zijn snoepjes, maar ze zijn alleen voor volwassenen. We hebben het over de Eat Your Drink-reeks: suikerzoete cocktailgummies waar echt alcohol inzit. Zijn ze de moeite, en vooral de flinke prijs, waard? Eat Your Dri...

Food21.08.2024

Eat Your Drink: alcoholisch snoepen met Smith & Sinclair

Nieuwe gel zorgt dat je nooit meer een kater hebt

Je bent bij vrienden lekker aan het borrelen en het ene glaasje volgt het andere snel op. Voor je het weet sta je Vogue van Madonna mee te zingen in het midden van de kamer en weten je vrienden het al: de kater komt late...

Gezond24.05.2024

Nieuwe gel zorgt dat je nooit meer een kater hebt

Hendrick’s Curieuze Komkommerkabinet keert terug naar de Parade

Goed nieuws voor de liefhebbers van alle curiosa met betrekking tot komkommers, want het Hendrick’s Curieuze Komkommerkabinet trekt dit jaar weer mee met theaterfestival de Parade. De mooie eerste kennismaking vorig ja...

Drinks29.06.2023

Hendrick’s Curieuze Komkommerkabinet keert terug naar de Parade

Derde helft wordt drooggelegd als het aan de staatssecretaris ligt

Staatssecretaris van Volksgezondheid, Maarten van Ooijen (ChristenUnie), is de afgelopen weken bezig met proefballonnen in de week leggen, waaronder: volledige drooglegging van sportkantines, een verbod op de verkoop van...

Nieuws29.06.2023

Derde helft wordt drooggelegd als het aan de staatssecretaris ligt

Dit zijn de zes whisky’s in de Signature Collection van whisykmerk Jura

Een paar dagen geleden hebben we ons ondergedompeld in de ontstaansgeschiedenis en het verhaal achter het bijzondere Schotse whiskymerk Jura. Het bekende spreekwoord ‘It takes a village to raise a child’ gaat in iets...

Drinks28.06.2023

Dit zijn de zes whisky’s in de Signature Collection van whisykmerk Jura

Jura whisky: hoe gemeenschapszin een bijzondere Schotse whisky creëerde

Het verhaal van het Schotse whiskymerk Jura is er een van een afgelegen eiland, met een kleine gemeenschap waar gemeenschapszin heel belangrijk is. Het afgelegen kent namelijk maar één weg, één pub en één whiskydis...

Drinks25.06.2023

Jura whisky: hoe gemeenschapszin een bijzondere Schotse whisky creëerde

Nieuwe reeks bar takeovers moeten jenever weer op de kaart zetten

In het voorjaar van 2023 keerde Rynbende Spirits na vele decennia afwezigheid terug naar Nederland. De herintroductie werd enthousiast ontvangen en nu is het tijd om verder te gaan. In samenwerking met cocktailbar Dutch...

Drinks25.06.2023

Nieuwe reeks bar takeovers moeten jenever weer op de kaart zetten

Verder lezen over Hard seltzer

De makers van GiG hard seltzer komen met een nieuwe Amerikaans favoriet op de markt: hard lemonade

De trouwe lezer weet dat we al sinds 2019 de hele hype rondom hard seltzers in de V.S. en Engeland volgen. Inmiddels zijn er in Nederland heel veel merken op de markt gekomen en ook heel veel weer verdwenen. Toch zijn er...

Drinks23.06.2023

De makers van GiG hard seltzer komen met een nieuwe Amerikaans favoriet op de markt: hard lemonade

GiG Hard Seltzer komt deze Koningsdag met een Koninklijke GiG

Het wil nog altijd niet vlotten met hard seltzers in Nederland. Je ziet ze zo her en der opduiken, maar dan vooral op festivals. Het lijkt er een beetje op veel van de seltzermerken zich opnieuw aan het positioneren zijn...

Drinks27.04.2023

GiG Hard Seltzer komt deze Koningsdag met een Koninklijke GiG

White Claw duikt in de gedistilleerde dranken en ready-to-drink cocktails

Het werd gelanceerd als disrupter op de biermarkt, maar werd zo succesvol dat het een geheel eigen drankcategorie: de hard seltzer White Claw. Hoewel het enthousiasme voor de hard seltzer in Nederland nooit aan de verwac...

Drinks23.03.2023

White Claw duikt in de gedistilleerde dranken en ready-to-drink cocktails

Hard seltzer-merk Stëlz laat fans eigen smaak insturen met nieuwe campagne

Hard seltzer-merk Stëlz is opzoek naar een nieuwe smaak en heeft daarvoor de hulp van fans en consumenten ingeschakeld. Iedereen kan via Instagram een DM sturen naar Stëlz met daarin hun favoriete smaakcombinatie. De b...

Drinks03.10.2022

Hard seltzer-merk Stëlz laat fans eigen smaak insturen met nieuwe campagne

Bozu introduceert de eerste Hard Iced Tea in Nederland

Bozu was vorig jaar een van de hard seltzer-merken die bij de eerste groep seltzers op de Nederlandse markt kwam. Qua smaken heeft het merk een paar bijzondere uitstapjes gemaakt en deze zomer komen ze met een ‘andere...

Drinks11.08.2022

Bozu introduceert de eerste Hard Iced Tea in Nederland

Desperados gaat ook overstag en introduceert een eigen hard seltzer

Dat de hype in Nederland rondom hard seltzers nooit echt begonnen is, die conclusie valt inmiddels wel te trekken. Er glimt toch nog een klein beetje hoop als je kijkt naar de uitpuilende festivalzomer, waar een paar sel...

Drinks05.05.2022

Desperados gaat ook overstag en introduceert een eigen hard seltzer

Stëlz lanceert ‘Diamond Stëlz’ zoektocht: winnaar mag naar 35 festivals

Het hard seltzer-merk Stëlz was de eerste op de Nederlandse markt en doet sindsdien heel veel goed. Helemaal nadat ID&T een belang in het merk nam. Dat levert nu een vrij briljante actie op. Het merk lanceert een unieke...

Drinks23.03.2022

Stëlz lanceert ‘Diamond Stëlz’ zoektocht: winnaar mag naar 35 festivals

Hard seltzer Bozu introduceert een bijzondere gelimiteerde smaak: Pepernoot

Over hard seltzers heb ik voor mijn gevoel wel alles geschreven dat er te schrijven valt en toch had ik wel wat stiekeme verwachtingen voor dit herfst- en winterseizoen. Ik had verwacht dat een van de merken met een ‘P...

Drinks26.10.2021

Hard seltzer Bozu introduceert een bijzondere gelimiteerde smaak: Pepernoot