Unox maakt inhoud nieuwe soepen inzichtelijk met soepfolio

Unox maakt inhoud nieuwe soepen inzichtelijk met soepfolio

Vorig artikel Volgend artikel

Unox introduceert deze week een nieuwe lijn plantaardige soepen onder de noemer ‘Goedgevuld’. De soepen krijgen een soepfolio waarop precies staat uitgelegd welke ingrediënten in de soep zitten en wat deze ingrediënten doen in de soep. In navolging van deze nieuwe soepen krijgt iedere andere nieuwe soep in het vervolg een eigen soepfolio.

Koken uit zakjes en pakjes staat namelijk altijd synoniem met ‘er zit van alles in waarvan je geen weet hebt’. Daarnaast is het gewoon heel makkelijk om zelf een heerlijke soep te maken met verse groenten of juist groenten die je over hebt. Unox probeert met deze nieuwe innovatie gemak en gezond te combineren om zo ook nog eens te helpen consumenten meer groenten en peulvruchten te eten.

Meer groenten

Gemiddeld genomen eet de Nederlander maar 4 gram peulvruchten en zo’n 130 gram groente per dag. Volgens het Voedingscentrum moet een persoon 250 gram groente per dag en 135 gram peulvruchten per week eten. Dat is een van de redenen dat Unox in de soepen de kracht van groenten en peulvruchten combineert.

Geen vlees

De nieuwe Goedgevuld soepen zijn volledig vegetarisch en veganistisch. Ze bevatten minimaal 276 gram groenten en peulvruchten per zak zonder dat er suikers, conserveermiddelen of kunstmatige kleur- en smaakstoffen aan toe zijn gevoegd. Dat de nieuwe soepen zonder vlees zijn past binnen de nieuwe strategie van het merk waardoor er meer plantaardige soepen in het portfolio komen.

Soepfolio

Om de ingrediënten zo inzichtelijk mogelijk te maken hebben de nieuwe soepen een eigen soepfolio gekregen. Liane Lens, marketing manager Unox, zegt hierover: “Unox wil Nederlanders helpen om een goede balans te vinden tussen dierlijke en plantaardige voeding en hier sluit een duidelijke uitleg over de inhoud en functie van onze soepen goed op aan. Met onze soepfolio’s laten we zien hoe heerlijk, makkelijk én vol goede ingrediënten een soep in zak kan zijn.”

Kleine lettertjes

Soepen uit blik of pak staan er bij de consument niet echt goed op qua kleine lettertjes. Lens geeft aan dat het soepfolio dit moet aanpakken: “We willen die kleine lettertjes op de achterkant van de zak naar de voorgrond brengen en extra uitlichten. We staan volledig achter elk ingrediënt en dit lichten we graag toe. We laten zien dat een goedgevulde maaltijd een peuleschil is.”

Wes van Geneijgen

Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies