De afgelopen jaren is het meer dan hip geworden voor producenten en bedrijven om adventkalenders te lanceren gevuld met hun producten. Bierbrouwers, wijnboeren en ginproducenten namen hier het voortouw in, maar dit jaar lijkt het erop dat allerlei bedrijven het een geinig idee is. De eerste die met een aftelkalender komt is Tony’s Chocolonely.
Het chocolademerk heeft een kalender gevuld met Tiny Tony’s en kleine verrassingen in allerlei verschillende smaken. Net als bij al deze kalenders zijn er 24 vakjes die aftellen naar kerst en wat er achter ieder vakje zit kom je pas achter op de dag zelf. Of je moet jezelf niet in kunnen houden, dan valt niet te zeggen wanneer al de vakjes open zijn.
Missie
Natuurlijk is ook dit product van Tony’s doorspekt met de missie van het bedrijf om een einde te maken aan de misstanden in de chocolade-industrie. Zo zijn illegale kinderarbeid en moderne slavernij nog altijd schering en inslag in deze industrie. Het bedrijf zelf is langetermijnrelaties aan gegaan met cacaoboeren in Ghana en Ivoorkust, betaalt hen een hogere prijs te betalen en werkt met hen samen om de onderliggende oorzaken van moderne slavernij aan te pakken.
Aftelkalender
De aftelkalender is natuurlijk leuk voor jezelf als een ‘treat yo’self’ maar ook als een pre-kerst of sinterklaascadeau. En ik heb proefondervindelijk vastgesteld dat het een ‘flinke’ kalender is, dus het wordt een echte eyecatcher. Inmiddels is de aftelkalender voor €12,99 (adviesprijs) te koop bij Jumbo, Plus, Boon, Marqt, bij kado- en speciaalzaken zoals de Bijenkorf, WAAR! en de Wereldwinkels, op bol.com of in Tony’s Stores in Amsterdam en Tony’s online chocoshop.

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl