Hiphopicoon Notorious B.I.G. heeft eigen chips

Hiphopicoon Notorious B.I.G. heeft eigen chips

Vorig artikel Volgend artikel

Dit is er eentje die er dankzij de wereldwijde crisis to-taal bij ingeschoten is. Maar, hiphopicoon Notorious B.I.G. heeft sinds het voorjaar twee smaken chips bij het chipsmerk Rap Snacks. ‘The Official Snack of Hip Hop’ heeft allerlei smaken chips gelieerd aan hedendaagse hiphopartiesten. Met de twee Notorious B.I.G. smaken besteden ze nu ook aandacht aan ‘icons’ in het assortiment.

Met terugwerkende krachten weten we nu waarom iedereen hem Big Poppa noemde. Ok, dat was de enige referentie naar de lyrics van een van Biggie’s grootste hits. Maar twintig jaar na de dood van de ‘King of New York’ is hij vereeuwigd met twee eigen chipssmaken. Dat zijn: de Notorious B.I.G. Cookout BBQ Sauce en Notorious B.I.G. Honing Jalapeño.

Samenwerking

Het is ook niet zo dat Rap Snacks een of andere vage bootleg organisatie is. Voor de Biggie chips werkt het bedrijf bijvoorbeeld samen met de The Chistopher Wallace Memorial Foundation. Zijn moeder, Voletta Wallace, is verheugd met de samenwerking: “Ik ben verheugd om onze samenwerking met Rap Snacks en de Rap Snacks Boss Up Foundation aan te kondigen om heerlijke chips te maken, verpakt met de naam en het imago van mijn zoon Notorious B.I.G..

Onze primaire focus bij het sluiten van deze deal was ervoor te zorgen dat een deel van de opbrengst van de verkoop wordt betaald aan de Christopher Wallace Memorial Foundation om onze inspanningen te bevorderen om computers, boeken en andere educatieve hulpmiddelen te verstrekken aan jongeren in de binnenstad, evenals hulp aan ouderen in de wereld”, laat ze in een reactie weten.

Huidige generatie

Het snackmerk Rap Snacks bestaat al sinds 1994 en kreeg een flinke voet aan de grond door een vroege samenwerking met Universal Records. Logischerwijs kwamen vooral de artiesten van Universal op de verpakkingen terecht. In 2016 is het merk opnieuw gelanceerd met allerlei hedendaagse artiesten in cartoonversie op de verpakking zoals Migos, Cardi B, Boosie en Wiz Khalifa.

In 2018 werd de Rap Snacks ‘Boss Up’ Foundation opgericht als de filantropische tak van Rap Snacks. Die sluit partnerschappen met organisaties die zich inzetten voor het versterken van hun lokale gemeenschappen, het ontwikkelen van programma's voor jongeren en het werken met organisaties die aansluiten bij hun missie,

Wes van Geneijgen

Wes is editor-in-chief van Eatly.nl. Hij werkt als freelance journalist en copywriter. Is wakker te maken voor: goed eten&drinken of een toffe trip. Mail:...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies