White Claw duikt in de gedistilleerde dranken en ready-to-drink cocktails

White Claw duikt in de gedistilleerde dranken en ready-to-drink cocktails

Vorig artikel Volgend artikel

Het werd gelanceerd als disrupter op de biermarkt, maar werd zo succesvol dat het een geheel eigen drankcategorie: de hard seltzer White Claw. Hoewel het enthousiasme voor de hard seltzer in Nederland nooit aan de verwachting heeft voldaan, is het in de V.S. echt een ding. Hoogste tijd voor White Claw om wederom ergens een stok tussen de spaken te steken, dit keer is de wodka-industrie aan de beurt.

White Claw Premium Vodka heeft namelijk het licht gezien en valt onder het nieuwe bedrijf White Claw Spirits B.V.. Hij wordt gelanceerd in vier versies: een premium wodka en drie wodka’s met een smaakje. De wodka wordt gedistilleerd met behulp van een uniek filtratieproces dat ‘triple wave’ wordt genoemd.

Drie golven

Voor de filtratie wordt namelijk van dit nieuwe filtratieproces gebruikt gemaakt waarbij er een druk wordt gecreëerd die gelijk is aan drie hoge golven. Vandaar de naam en hoe de marketing van deze nieuwe gedistilleerde drank vorm is gegeven. Naar verluidt moet dit er voor zorgen dat de wodka een zeer onderscheidende smaak, aroma en zachtheid heeft.

Nieuwe regels

Sinds 2020 zijn in Amerika de regels omtrent wodka veranderd en daarmee gaat White Claw nu aan de haal. Anthony von Mandl, de man achter White Claw, over de kans: “Wij geloven dat kwaliteitswodka niet moet wordt gekenmerkt door wat er mist, maar nu door wat er kan. We hebben de enorme kans aangegrepen om een onderscheidende gedistilleerde drank te creëren.”

Premium wodka

De wodka’s van het merk worden voor 100% gemaakt met Amerikaans graan en worden vijf keer gedistilleerd in koperen ketels. De filtering wordt gedaan met behulp van verkoolde kokosnootschalen. Daarmee krijg je een wodka met een complexe combinatie van aroma’s met in de eerste tonen citrus, graan met een zachte afdronk. De flessen worden gebotteld in Kentucky en voorzien van het White Claw-logo in reliëf.

Wodka met een smaakje

De drie nieuwe wodka’s met een smaakje hebben een alcoholpercentage van 30% en komen in de smaken: mango, zwarte kers en ananas op de markt. Om het feest compleet te maken komt er ook een kant-en-klare wodka-soda in blik. Die zijn er in de smaken: Ananas, Perzik, Wilde Kers en Watermeloen. een blik heeft 4,5 % alcohol én 100 calorieën.

De nieuwe dranken worden eerst in Amerika gelanceerd.

Redactie Eatly.nl

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies