Muzikant Douwe Bob gestrikt als ambassadeur van The Glenlivet

Muzikant Douwe Bob gestrikt als ambassadeur van The Glenlivet

Vorig artikel Volgend artikel

Singer-songwriter Douwe Bob is door whiskymerk The Glenlivet tot ambassadeur benoemd. In een nieuwe reclamecampagne genaamd Original by Tradition gaat de zanger stereotypes rond single malt whisky doorbreken om een nieuwe generatie kennis te laten maken met de Schotse whisky van The Glenlivet.

De Nederlandse campagne is onderdeel van de wereldwijde campagne onder dezelfde naam die als doel heeft om single malt whisky toegankelijker en relevanter te maken voor een nieuwe generatie drinkers. In Nederland wordt dat met een knipoog gedaan door Douwe Bob die in vier advertenties verschillende Nederlandse tradities doorbreekt, te beginnen met Sint-Maarten.

Founder’s Reserve

Op Eatly schrijven wij al een tijd over de wereld van whisky en bourbon. Waar andere sterken dranken zoals gin, rum en wodka voor veel mensen heel toegankelijk zijn, blijft whisky toch een meer intimiderende drank voor veel mensen. The Glenlivet heeft hierop ingespeeld door de Founder’s Reserve uit te brengen, die wordt gezien als een ‘makkelijke’ whisky om de wondere wereld van single malts te ontdekken.

Traditie

Het verhaal van het whiskymerk begint in de Schotse regio Glenlivet in het jaar 1824. Destijds werd de whisky nog gedistilleerd zonder licentie. Dat duurde totdat koning George IV lucht van The Glenlivet kreeg en zelfs fan werd. Sindsdien werd hij niet meer illegaal gemaakt en blijft het de eerste whisky uit de regio.

Hij blijkt uit door zijn zachte en fruitige karakter, dat is ook waarom het voor veel whiskydrinkers de whisky is waarmee ze hun ontdekkingstocht zijn begonnen. Brandmanager Kevin de Graaf over de campagne: “Het is tijd om single malt te herdefiniëren, van wie het drinkt tot de manier waarop het gedronken wordt. Wij willen de deuren van deze gesloten categorie openen voor een nieuwe generatie.”

Campagne

Voor de Nederlandse campagne is Douwe Bob gekozen aangezien hij te boek staat als rebel. De Graaf over de nieuwe ambassadeur: “Douwe is een whiskyliefhebber die totaal niet in het stereotype past. Daarnaast zit het uitdagen van tradities in zijn karakter, hij is een echte rebel. Hij is de ideale partner om samen het beeld van single malt whisky te veranderen.”

De singer-songwriter is zeer uitgelaten over zijn nieuwe rol: “Ik geniet al lang graag van een whisky, het is een prachtig en ambachtelijk product waar veel liefde in wordt gestopt en ik heb het daarom altijd jammer gevonden dat zoveel mensen het niet durven te proberen, terwijl het juist geweldig is om whisky gezellig samen te drinken.”

Wes van Geneijgen

Wes is editor-in-chief van Eatly.nl. Hij werkt als freelance journalist en copywriter. Is wakker te maken voor: goed eten&drinken of een toffe trip. Mail:...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies