Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Het Lunar New Year (Chinese Nieuwjaar) wordt gevierd door veel Aziatische culturen over de gehele wereld en valt op de eerste nieuwe maan van het lunisolaire Chinese kalendersysteem, meestal tussen eind januari en medio februari. Het is het begin van het nieuwe jaar en kent veel tradities. Elk jaar staat in het teken van een dier uit de Chinese dierenriem.
Dit gegeven heeft Johnnie Walker geïnspireerd om de gerenommeerde Aziatisch-Amerikaanse kunstenaar James Jean te vragen een uniek ontwerp te maken voor een wel heel bijzondere limited edition.
Johnnie Walker Blue Label Limited Edition is een ode aan het Chinese Nieuwjaar (The Lunar New Year)
Het Lunar New Year (Chinese Nieuwjaar) wordt gevierd door veel Aziatische culturen over de gehele wereld en valt op de eerste nieuwe maan van het lunisolaire Chinese kalendersysteem, meestal tussen eind januari en medio februari. Het is het begin van het nieuwe jaar en kent veel tradities. Elk jaar staat in het teken van een dier uit de Chinese dierenriem.
Dit gegeven heeft Johnnie Walker geïnspireerd om de gerenommeerde Aziatisch-Amerikaanse kunstenaar James Jean te vragen een uniek ontwerp te maken voor een wel heel bijzondere limited edition.
Het Jaar van de Draak
Dit unieke en levendige ontwerp voor het Jaar van de Draak belichaamt een innovatieve interpretatie van het Chinese sterrenbeeld voor 2024: de nobele houten draak. De draak symboliseert leven, creativiteit en toekomstige voorspoed, in lijn met het trotse optimisme van het Johnnie Walker motto, Keep Walking. Jean’s weelderige flora en fauna illustraties brengen de groene Houten Draak tot leven, waarbij hij hedendaagse onderwerpen combineert met esthetische technieken geïnspireerd door traditionele kunstvormen uit verschillende culturen.
James Jean & Johnnie Walker
James Jean, geboren in Taipei en opgegroeid in New Jersey, liet zich inspireren door de unieke smaaklagen die Johnnie Walker Master Blender Emma Walker en haar team toevoegen aan Johnnie Walker Blue Label. De unieke whisky is samengesteld uit zeldzame Schotse reserves, omvat zelfs vaten van lang gesloten distilleerderijen, waardoor het een unieke en waardevolle blend wordt. Met dit speciale ontwerp en zijn kijk op de toekomst, blijft Johnnie Walker zijn iconische spirit van vernieuwing en traditie vieren, terwijl het de rijke smaakervaring van whisky omarmt.
Een reis op zoek naar nieuwe creativiteit en verbinding
Joao Matos, Global Marketing and Innovation Director van Johnnie Walker is duidelijk in zijn nopjes met deze unieke whisky en de samenwerking met James Jean. James Jean’s opmerkelijke interpretatie van de Houten Draak voor Johnnie Walker Blue Label Lunar New Year is de essentie van traditie en innovatie. James heeft op prachtige wijze respect voor het verleden vermengd met een optimistische blik op de toekomst.
Zijn draak, gemaakt van bloemen en organische elementen, is een symbool van de kracht van creativiteit en verbinding. “We zijn verheugd om het Jaar van de Draak te vieren met dit prachtige, limited edition-design’.
De Johnnie Walker Blue Label Limited Edition x James Jean is vanaf 8 januari 2024 verkrijgbaar voor €239,99 euro via deze link.
Verder lezen over Whisky
Drinks28.06.2023
Dit zijn de zes whisky’s in de Signature Collection van whisykmerk Jura
Drinks25.06.2023
Jura whisky: hoe gemeenschapszin een bijzondere Schotse whisky creëerde
Drinks25.06.2023
Ardbeg introduceert limited edition whisky Heavy Vapours
Drinks02.06.2023
De nieuwe whisky van Talisker, Wilder Seas, zit in een gerecyclede glazen fles
Drinks31.05.2023
Whiskymerk Benriach brengt de ‘World of Flavour’ naar een eetbare tafel
Drinks29.04.2023
Een dagje Paaspop met Jack Daniel’s en Coca-Cola
Drinks04.04.2023
Jack Daniels en Coca-Cola brengen Jack and Coke in blik op de markt
Drinks06.01.2023