Drinks26.02.2024

Johnnie Walker Blue Label Limited Edition ode aan het Chinese Nieuwjaar


Het Lunar New Year (Chinese Nieuwjaar) wordt gevierd door veel Aziatische culturen over de gehele wereld en valt op de eerste nieuwe maan van het lunisolaire Chinese kalendersysteem, meestal tussen eind januari en medio februari. Het is het begin van het nieuwe jaar en kent veel tradities. Elk jaar staat in het teken van een dier uit de Chinese dierenriem.

Dit gegeven heeft Johnnie Walker geïnspireerd om de gerenommeerde Aziatisch-Amerikaanse kunstenaar James Jean te vragen een uniek ontwerp te maken voor een wel heel bijzondere limited edition.

Johnnie Walker Blue Label Limited Edition is een ode aan het Chinese Nieuwjaar (The Lunar New Year)

Het Lunar New Year (Chinese Nieuwjaar) wordt gevierd door veel Aziatische culturen over de gehele wereld en valt op de eerste nieuwe maan van het lunisolaire Chinese kalendersysteem, meestal tussen eind januari en medio februari. Het is het begin van het nieuwe jaar en kent veel tradities. Elk jaar staat in het teken van een dier uit de Chinese dierenriem.

Dit gegeven heeft Johnnie Walker geïnspireerd om de gerenommeerde Aziatisch-Amerikaanse kunstenaar James Jean te vragen een uniek ontwerp te maken voor een wel heel bijzondere limited edition.

Het Jaar van de Draak

Dit unieke en levendige ontwerp voor het Jaar van de Draak belichaamt een innovatieve interpretatie van het Chinese sterrenbeeld voor 2024: de nobele houten draak. De draak symboliseert leven, creativiteit en toekomstige voorspoed, in lijn met het trotse optimisme van het Johnnie Walker motto, Keep Walking. Jean’s weelderige flora en fauna illustraties brengen de groene Houten Draak tot leven, waarbij hij hedendaagse onderwerpen combineert met esthetische technieken geïnspireerd door traditionele kunstvormen uit verschillende culturen.

James Jean & Johnnie Walker

James Jean, geboren in Taipei en opgegroeid in New Jersey, liet zich inspireren door de unieke smaaklagen die Johnnie Walker Master Blender Emma Walker en haar team toevoegen aan Johnnie Walker Blue Label. De unieke whisky is samengesteld uit zeldzame Schotse reserves, omvat zelfs vaten van lang gesloten distilleerderijen, waardoor het een unieke en waardevolle blend wordt. Met dit speciale ontwerp en zijn kijk op de toekomst, blijft Johnnie Walker zijn iconische spirit van vernieuwing en traditie vieren, terwijl het de rijke smaakervaring van whisky omarmt.

Johnnie_Walker_Blue_Label_Chinese_Nieuwjaar
Johnnie_Walker_Blue_Label_Chinese_Nieuwjaar

Een reis op zoek naar nieuwe creativiteit en verbinding

Joao Matos, Global Marketing and Innovation Director van Johnnie Walker is duidelijk in zijn nopjes met deze unieke whisky en de samenwerking met James Jean. James Jean’s opmerkelijke interpretatie van de Houten Draak voor Johnnie Walker Blue Label Lunar New Year is de essentie van traditie en innovatie. James heeft op prachtige wijze respect voor het verleden vermengd met een optimistische blik op de toekomst.

Zijn draak, gemaakt van bloemen en organische elementen, is een symbool van de kracht van creativiteit en verbinding. “We zijn verheugd om het Jaar van de Draak te vieren met dit prachtige, limited edition-design’.

De Johnnie Walker Blue Label Limited Edition x James Jean is vanaf 8 januari 2024 verkrijgbaar voor €239,99 euro via deze link.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over Whisky

Dit zijn de zes whisky’s in de Signature Collection van whisykmerk Jura

Een paar dagen geleden hebben we ons ondergedompeld in de ontstaansgeschiedenis en het verhaal achter het bijzondere Schotse whiskymerk Jura. Het bekende spreekwoord ‘It takes a village to raise a child’ gaat in iets...

Drinks28.06.2023

Dit zijn de zes whisky’s in de Signature Collection van whisykmerk Jura

Jura whisky: hoe gemeenschapszin een bijzondere Schotse whisky creëerde

Het verhaal van het Schotse whiskymerk Jura is er een van een afgelegen eiland, met een kleine gemeenschap waar gemeenschapszin heel belangrijk is. Het afgelegen kent namelijk maar één weg, één pub en één whiskydis...

Drinks25.06.2023

Jura whisky: hoe gemeenschapszin een bijzondere Schotse whisky creëerde

Ardbeg introduceert limited edition whisky Heavy Vapours

Het Schotse whiskymerk Ardbeg viert ieder jaar Ardbeg Day en op die dag dit jaar deden ze iets heel bijzonders. Ardbeg heeft misschien wel hun meest experimentele limited edition op deze dag geïntroduceerd genaamd Heavy...

Drinks25.06.2023

Ardbeg introduceert limited edition whisky Heavy Vapours

De nieuwe whisky van Talisker, Wilder Seas, zit in een gerecyclede glazen fles

De connectie van whiskymerk Talisker met de zee zie je in heel veel uitingen en samenwerkingen. Een van de vaste samenwerkingen is met milieuorganisatie Parley en dat levert nu een speciale editie whisky op: Wilder Seas....

Drinks02.06.2023

De nieuwe whisky van Talisker, Wilder Seas, zit in een gerecyclede glazen fles

Whiskymerk Benriach brengt de ‘World of Flavour’ naar een eetbare tafel

Het Schotse whiskymerk Benriach brengt de eigen ‘World of Flavour’ naar een eetbare tafel in Nederland eind juni. Daar word je meegevoerd naar de oude Riach-boerderij in het noorden van de Schotse Speyside. Een plekj...

Drinks31.05.2023

Whiskymerk Benriach brengt de ‘World of Flavour’ naar een eetbare tafel

Een dagje Paaspop met Jack Daniel’s en Coca-Cola

Hoewel in mijn omgeving best wel veel mensen naar Paaspop in Schijndel gaan, laat ik dit festival eigenlijk altijd aan mij voorbijgaan. Dat heeft er vaak mee te maken dat ik in de week voor Pasen pas denk: ‘ohh het is...

Drinks29.04.2023

Een dagje Paaspop met Jack Daniel’s en Coca-Cola

Jack Daniels en Coca-Cola brengen Jack and Coke in blik op de markt

Dit leek even een goed getimede 1-aprilgrap, maar Jack Daniel’s en Coca-Cola hebben de lancering van blikjes Jack and Coke aangekondigd. Deze ready-to-drink (rtd) is gebaseerd op een van de meest populaire drankjes ter...

Drinks04.04.2023

Jack Daniels en Coca-Cola brengen Jack and Coke in blik op de markt

Dit zijn in 2022 de 10 meest populaire cocktails ter wereld

Aan het eind of begin van het jaar is het altijd fijn om de balans op te maken. Vandaar dat je in deze periode overal lijstjes voorbij ziet komen. Net voor kerst werd duidelijk wat de meest gezochte cocktails ter wereld...

Drinks06.01.2023

Dit zijn in 2022 de 10 meest populaire cocktails ter wereld