Het wil nog altijd niet vlotten met hard seltzers in Nederland. Je ziet ze zo her en der opduiken, maar dan vooral op festivals. Het lijkt er een beetje op veel van de seltzermerken zich opnieuw aan het positioneren zijn. Zo omarmt GiG Hard Seltzer komende zomer ook de festivals en wordt Koningsdag gevierd met een speciale hard seltzer met sinaasappelsmaak.
Deze hard seltzer, in natuurlijk een knaloranje blikje, wordt vandaag exclusief geserveerd, van bootfeestjes op de gracht tot op verschillende festivals in het land. Het bedrijf is opgericht door de broers Max en Bob Ponsen begon het bedrijf, net als veel anderen, tijdens de pandemie. Toch is de Nederlandse consument nog niet overtuigd.
Internationale merken
Al heel snel waren er in Nederland meer dan 20 hard seltzer op de markt, waaronder enkele grote internationale spelers. De kansen liggen toch op de festivals. Bob Ponsen hierover: “Het komende festivalseizoen is een uitgelezen kans om GiG Hard Seltzer onder de aandacht te brengen. Een kans die normaal gesproken alleen voor grote corporates is weggelegd, dus het is geweldig om te zien dat festivalorganisatoren de drank omarmen.”
Vier smaken
Het originele assortiment van GiG Hard Seltzer bestaat uit: Grapefruit Melody, Lime Rhythm, Berry Beat en Passionfruit Funk. De namen slaan al terug op muziek en de naam van het merk ook. Een ‘gig’ is een optreden en met GiG is daar een tegenhanger voor bezoekers: eentje waarvan je kan genieten terwijl je van (live)muziek geniet.

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl