BrewDog en Tony’s Chocolonely lanceren samen het bier Tony’s Hopolonely

BrewDog en Tony’s Chocolonely lanceren samen het bier Tony’s Hopolonely

Vorig artikel Volgend artikel

Het lijkt er echt op dat de bierbrouwers de zomer in de bol hebben als je kijkt naar alle bijzondere creaties die ze deze periode de wereld in slingeren. Na Hema x Lowlander en de Passion for Flashin’ van Jopen zijn BrewDog en Tony’s Chocolonely de volgenden die deze zomer het fenomeen milkshake IPA omarmen.

Tony’s Hopolonely is namelijk gebaseerd op de chocoladereep van Tony’s: wit-framboos-knettersuiker en zo is een witte chocolade frambozenmilkshake IPA ontstaan. Volgens de twee bedrijven denk je door het zoete, frisse van de frambozen en de romige witte chocolade dat je een milkshake aan het drinken bent.

Andere afslag

Co-founder van BrewDog, James Watt, had in eerste instantie een heel ander beeld van het eindresultaat. Hij zegt daarover: “Het was een no-brainer dat we van één van hun chocoladerepen een bier zouden maken. Na meerdere proeverijen (iemand moet ’t doen) dachten we dat het origineel zou zijn om niet een donker bier te maken, maar juist een recept te ontwikkelen dat grenzen verlegt.

Zo kwamen we uiteindelijk uit op de witte chocolade en frambozen milkshake IPA. Voor ons gevoel staan we pas aan het begin en willen we in de toekomst graag meer met Tony’s samenwerken.”

Mooiere wereld

Het biertje is niet per se ontwikkeld om een tof bier op de markt te brengen, maar meer om de gezamenlijke missie van de bedrijven te omarmen om de wereld wat mooier te maken. Daarom doet BrewDog voor elk verkocht bier een donatie aan de Chocolonely Foundation.

Henk Jan Beltman, Chief Chocolate Officer bij Tony’s Chocolonely: “We zijn er supertrots op om partner te zijn van BrewDog in deze geweldige samenwerking die niet alleen onze producten combineert, maar vooral onze ambities om de wereld mooier achter te laten dan we haar gevonden hebben. Cheers op om van de wereld een betere plek te maken!”

Het bier is verkrijgbaar in 4-packs via de online shop van BrewDog.

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl