Woon je in Amsterdam, Rotterdam of Utrecht en vergeet je weleens te ontbijten? Dan heb je geluk. Tot 11 oktober fiks je via Instagram met behulp van Campina je ontbijtje. Met de campagne ‘Start je dag sterk’ probeert het zuivelmerk jongeren te laten zien dat je ’s ochtends ondanks alles toch kan ontbijten.
Hoe dan? Is nu de meest logische vraag natuurlijk. Nou, eigenlijk vrij simpel. Via Instagram Stories maak je een foto van je lege kom en die vul je met stickers die je via de GIF-functie vindt als je zoekt op Campinanl. Je doet maximaal drie stickers in je kom en je post de story waarna je die ook stuurt naar @Campina_NL. Daarna neemt het zuivelbedrijf contact met je op.
Zuivelconsumptie stijgt
Uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Ipsos blijkt dat het aantal mensen dat zuivel eet sinds 2016 met zeven procent is gestegen naar 29%. Toch zien veel jongeren het niet als makkelijke en snelle optie als de ochtend gevuld is met allerlei dingen. Met deze campagne probeert Campina hier verandering in te brengen.
Brand manager van het bedrijf, Nicolette de Weerd, vertelt over de campagne: “Jongeren zijn het gewend om op ieder moment van de dag alles te kunnen regelen en bestellen. En nu dus ook een lekker ontbijt van Campina. Men ziet de voordelen van yoghurt of kwark in de ochtend, maar de associatie met 'gemak' leeft nog niet voldoende. In dat gat springen wij met deze campagne. Want hoe je ochtend er ook uitziet, een ontbijt met yoghurt of kwark is makkelijk en snel klaar te maken en geeft je net dat beetje extra energie voor de rest van de dag.”
In Rotterdam (van 1 tot 4 oktober) en Utrecht (van 8 tot 11 oktober) kun je op de aangeven dagen gebruikmaken van de ontbijtservice. Volg de hierboven beschreven stappen en dan bezorgt Campina de volgende dag het ontbijt in een makkelijk mee te nemen verpakking.

Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip.