Zelfs Coca-Cola stapt in de hard seltzers

Zelfs Coca-Cola stapt in de hard seltzers

Vorig artikel Volgend artikel

Met de komst van onder meer de Nederlandse hard seltzers van Stëlz en Kever hebben wij deze zomer al omgedoopt tot die van de hard seltzer. Want het blijft niet bij die twee op seltzer vlak. Deze week werd bekend dat zelfs Coca-Cola zich op de hard seltzer markt gaat roeren.

Een seltzer is de Amerikaanse benaming voor koolzuurhoudend water en ‘hard’ of ‘spiked’ geeft aan dat er alcohol in zit. Zoals in eerdere artikelen over hard seltzers al aangehaald: de markt hiervoor in Amerika explodeerde vorig jaar met een omzet van 1,2 miljard dollar. Helemaal niet gek dat een grote speler als Coca-Cola mee wil genieten van deze groei.

Topo Chico

In 2017 nam Coca-Cola het merk Topo Chico over dat vooral in Texas mateloos populair was. In de loop van dit jaar wordt er onder dit merk een hard seltzer in de smaak Lemon-Lime uitgebracht. Saillant detail: het drankje is in eerste instantie alleen beschikbaar in Zuid-Amerika, pas in de loop van 2021 is het verkrijgbaar in de Verenigde Staten. Wanneer in Europa is niet duidelijk.

In een summer statement liet het bedrijf weten: “Topo Chico Hard Seltzer is een experimentele drank die is geïnspireerd op mineraalwater van Topo Chico sparkling, dat populair is bij veel bartenders. Later dit jaar is Topo Chico Hard Seltzer verkrijgbaar in Latijns-Amerika.” Dit wordt het tweede (licht) alcoholische drankje dat het concern op de markt brengt. In 2018 had de Japanse markt de primeur.

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies