Whiskymerk Talisker start samenwerking om oceanen te beschermen

Whiskymerk Talisker start samenwerking om oceanen te beschermen

Vorig artikel Volgend artikel

Het Schotse whiskymerk Talisker is een samenwerking aangegaan met milieuorganisatie Parley For The Oceans om de komende jaren het bewustzijn te vergroten rondom de kwetsbaarheid van de oceanen en de bescherming er van, zodat ze voor toekomstige generaties bewaard kunnen blijven.

Beide partijen hebben daarom de campagne ‘Re-Wild Our Seas’ gelanceerd. Die focust op het feit dat maar 13% van de oceanen nog ongerept en echt wild zijn. De komende jaren willen ze ervoor zorgen dat 100 miljoen vierkante meter aan eco-marine gebied wordt behouden en weer wild wordt gemaakt. Dat moet voor 2023 gelukt zijn.

Atlantic Challenge

Jaarlijks houdt Talisker in november een roeiwedstrijd (Atlantic Challenge) waar meer dan 4.800 kilometer (3.000 mijl) voor wordt afgelegd over de Atlantische Oceaan. Dit jaar wordt daar rondom een fundraising campagne gestart ‘Row For The Ocean’. Daarvoor worden avonturiers van over de hele wereld uitgedaagd om hun persoonlijke uitdagingen aan te gaan die te maken hebben met de oceaan. Dit geld komt ten goede aan Parley.

Isle of Skye

Over het project zegt Perdro Mendonca, Global Reserve Director Diageo, het volgende: “Talisker komt van de ruige kust, en dat is aan alles te merken. De whisky wordt al bijna 200 jaar gemaakt aan de rand van de oceaan, op the Isle of Skye. Vandaar dat we ons steentje willen bijdragen en mensen bewust willen maken van hoe belangrijk het is om onze oceanen te beschermen; het is het meest belangrijke ecosysteem op onze planeet.”

Initiatieven

Mendonca over de samenwerking met Parley: “Door de samenwerking met Parley staan we sterker in onze liefde voor de oceanen. Door onze krachten te bundelen kunnen we meer bereiken in onze missie om ze veilig te stellen voor toekomstige generaties. We geloven allebei dat consumenten de kracht bezitten om verandering te steunen. Samen willen we mensen aansporen om te kiezen voor verandering en actie.”

Naast de campagne rondom de Atlantic Challenge gaat het whiskymerk ook verschillende (nieuwe) samenwerkingen aan met lokale non-profitorganisaties op en nabij de Isle of Skye. Ook worden er verschillende innovatieve onderzoeken op touw gezet via allerlei wereldwijde expedities om zo meer te weten te krijgen over de verschillende marine ecosystemen.

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies