McDonald's kondigt wereldwijde uitrol nieuwe verpakkingen aan

McDonald's kondigt wereldwijde uitrol nieuwe verpakkingen aan

Vorig artikel Volgend artikel

Deze week staat in het teken van wat interessante McDonald’s nieuwtjes die gisteren besproken zijn tijdens de dit jaar virtuele investors meeting hoe het bedrijf ervoor staat en hoe het de toekomst ziet. McDonald’s ontvouwde verschillende nieuwe menu-items en ook werd terloops gezegd dat er wereldwijd dezelfde nieuwe verpakkingen voor producten komen.

Het hele idee van de fastfoodketen is om overal ter wereld eenzelfde vibe uit te stralen qua verpakkingen. En hoewel ze op grote lijnen wereldwijd overeen komen, zijn er per land vaak toch wat nuance verschillen. Daarnaast geeft het vernieuwen van de ‘look’ van doosjes, papieren en bekers ook een nieuwe frisse vibe. Bij de introductie van nieuwe producten is dat altijd een handig iets.

Simpele ontwerpen

De designs van de verpakkingen van de fastfoodketen ondergaan met regelmaat een vernieuwing. Aan het begin van de jaren ’00 draaide het vooral om de grote gele M op een rood vlak. Daarna zijn er allerlei verschillende ideeën geweest: heel visueel op het doosje zien wat er inzit of juist aan de typografie zien wat de inhoud was. Al met al was het de afgelopen jaren vooral straight in your face.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Zoals in het filmpje hierboven te zien is, zijn de nieuwe ontwerpen een stuk frisser en met een knipoog. Dat speelse is er natuurlijk om te illustreren dat eten vooral een leuke bezigheid is. Met die gedachte zijn de designers van McDonald's lekker creatief in de weer geweest.

Zo krijgt de doos van de Quarter Pounder smeltende kaasdruppels op de kaasdoos, druppels op de bekers van koude dranken en koekjes met een hap uit. Een modernere kijk op de klassieke ontwerpen en de iconische producten van de keten. De komende twee jaar wordt deze nieuwe look wereldwijd uitgerold.

(Afbeeldingen bij dit artikel ©Mcdonald's)

Wes van Geneijgen

Wes is editor-in-chief van Eatly.nl. Hij werkt als freelance journalist en copywriter. Is wakker te maken voor: goed eten&drinken of een toffe trip. Mail:...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies