Lee Towers is vanaf nu de nieuwe stem in de reclames van KFC

Lee Towers is vanaf nu de nieuwe stem in de reclames van KFC

Vorig artikel Volgend artikel

Bij het lezen van het persbericht ‘Lee Towers nieuwe stem van KFC’ gaan er gelijk allerlei gedachtes door mijn hoofd. De eerste: wat een gemiste kans van een wokrestaurant, want ‘You’ll never wok alone’ ligt voor het oprapen. Hopelijk draait de eerste campagne van deze fastfoodketen rondom chicken tenders met een zoetgevooisd ‘Love me tender’ van het Rotterdamse icoon erbij.

KFC heeft een nieuwe campagne die is bedacht door bureau Truus waarbij Lee Towers de stem is van ‘Colonel Sanders’. Voor mensen die nu een wenkbrauw fronsen: dat is het ‘oude mannetje’ in het logo. Niet alleen in deze campagne maar in alle tv-reclames en radiospotjes zal de stem van Towers te horen zijn.

Jong en oud

De muziek bij de nieuwe tv-reclame is een mix van een rapper en Lee Towers. Het gaat over keuzes, smaken en voorkeuren van jong en oud. Het idee daarbij is dat welke voorkeur je ook hebt, dat je het kan krijgen bij de fastfoodketen.

Japie Stoppelenburg, Creative Director en oprichter van Truus, over deze keuze: “Lee is een iconische oer-Nederlandse held met een herkenbaar geluid. Maar nog belangrijker is dat zijn stem generaties overstijgt; hij is geliefd bij jong én oud. We zijn supertrots op onze samenwerking, en zijn deelname aan de nieuwe campagne maakt hem volgens mij nóg cooler.”

Mogelijkheden

Alvast wat extra inspiratie voor bureau Truus: je kan altijd iets met een chick flick of rondom Halloween is ‘chick or treat’ geoorloofd. En vergeet ook niet dat ‘Fry-day’ ook iedere week gewoon voor het oprapen ligt.

Wes van Geneijgen

Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies