Dekamarkt bereikt mijlpaal van 200.000 verkochte Magic boxen

Dekamarkt bereikt mijlpaal van 200.000 verkochte Magic boxen

Vorig artikel Volgend artikel

Inmiddels is anti-verspillingsplatform Too Good To Go redelijk ingeburgerd bij de Nederlandse consumenten en het bedrijfsleven. Bij veel bedrijven kun je Magic Boxen krijgen vol met voedsel dat anders verspild zou worden. Een van supermarkten die hier gebruikt van maakt is Dekamarkt. En die heeft inmiddels 200.000 Magic Boxen verkocht via het platform.

Daar heeft de supermarkt ongeveer een jaar over gedaan, want begin september vorig jaar tikte Dekamarkt de 100.000 verkochte boxen aan en werden er als pilot extra producten toegevoegd. Formulemanager bij Dekamarkt, Wouter Hummel, over de mijlpaal: “Wow, wat een bijzonder moment! 200.000 Magic Boxen verkocht en daarmee hebben we dus heel veel voedsel gered uit de vuilnisbak!”

Nieuwe oplossingen

Het behalen van deze mijlpaal is belangrijk voor de supermarkt, maar er wordt niet stilgezeten. Hummel vult aan: “We blijven op zoek naar nieuwe oplossingen om voedselverspilling tegen te gaan, zoals het optimaliseren van onze bestelsystemen in onze eigen bakkerij en slagerij, het toevoegen van een feestdagenbox in de Too Good To Go app om verspilling tijdens de feestdagen extra tegen te gaan en een succesvolle pilot met een zogenaamde verspillingskoeling. Hierbij plaatsten we producten die tegen de houdbaarheidsdatum zitten in een aparte koeling tegen een aantrekkelijke prijs.”

200.000 Magic Boxen

Ook bij Too Good To Go is men blij met de behaalde mijlpaal. Country Manager Geertje Zeegers zegt daarover: “200.000 geredde maaltijden is echt een onwijs mooie mijlpaal waar DekaMarkt en onze app-gebruikers super trots op mogen zijn. DekaMarkt laat ons iedere keer weer zien dat ze steeds op zoek gaan naar manieren om hun verspilling verder terug te dringen door verrassende boxen uit te proberen. We kijken ernaar uit om met DekaMarkt en de overgenomen Deen winkels nog verder richting verspillingsvrij te gaan.”

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies