Albert Heijn digitaliseert prijskaartjes in winkels

Albert Heijn digitaliseert prijskaartjes in winkels

Vorig artikel Volgend artikel

Tegen het eind van 2019 wil Albert Heijn (AH) in 150 winkels de papieren prijskaartjes op de versafdeling vervangen door digitale varianten. Daarmee kan de supermarktketen prijs- en productinformatie laten zien die dynamisch is naar het moment van de dag of week en de beschikbaarheid van het product.

In een gesprek met Emerce ligt een woordvoerder toe dat de bedoeling is om klanten op deze manier altijd de juiste prijs te laten zien. Met daarbij de normale prijs en de bonusprijs: “In de winkel kunnen de elektronische schapkaarten bepaalde processen versimpelen. Bijvoorbeeld voorraad tellen of het laten knipperen van alle bonusaanbiedingen zodat daar de bonuskaartjes geplaatst kunnen worden. Ook kan op de elektronische schapkaarten worden aangegeven dat een product tijdelijk uit het assortiment is.”

Meer informatie

Albert Heijn wil naar eigen zeggen de consument altijd de actuele prijs voor een product laten betalen of als iets bijvoorbeeld tegen de houdbaarheidsdatum zit met een korting verkopen. Dat gebeurt op dit moment al in de AH To Go’s waar al wordt gewerkt met de digitale prijskaartjes.

Het is ook de bedoeling op naar verloop van tijd meer informatie te delen via de kaartjes, maar welke informatie wil men nog niet prijsgeven. Volgens de woordvoerder is het niet de bedoeling dat lokale AH-supermarkten ineens andere prijzen gaan voeren dan landelijk: “Het prijsbeleid blijft zoals het is: landelijk. Het biedt wel kansen om, zoals we nu in Zandvoort doen, producten af te prijzen op basis van de houdbaarheid om zo voedselverspilling tegen te gaan.”

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies