McDonald's hypet nieuwe kipburgers hetzelfde als gelimiteerde sneakers

McDonald's hypet nieuwe kipburgers hetzelfde als gelimiteerde sneakers

Vorig artikel Volgend artikel

In 2019 fastfoodketen Popeyes in Amerika een ware burgeroorlog met de introductie van de crispy chicken sandwich. Het ongekende succes van deze burger zorgde ervoor dat andere ketens ook een eigen versie gingen maken, zo ook McDonald’s. Daar wordt de onthulling van de nieuwe burger aangepakt als een sneaker release.

Als de onthulling nu ook nog via een soort van Clubhouse invite zou gaan, dan was het verhaal helemaal rond geweest. Maar McDonald’s gaat liever de route van een gelimiteerde sneaker. Op 24 februari worden in Amerika drie versies van de nieuwe krokante kipburger onthuld. Net als bij een sneakerdrop zijn er voor belangstellenden van tevoren speciale voordelen te verkrijgen.

Eerder proberen

Voor hen is het namelijk een week eerder (vanaf 18 februari) mogelijk om voor 5 dollar in te schrijven en kans te maken om een van de drie nieuwe kipburgers eerder te eten dan de rest van de wereld, namelijk een dag eerder op 23 februari. De website die geclaimd is voor dit alles is ook heerlijk on brand CHKNDROP genaamd.

Voor die vijf dollar krijgt iedereen sowieso een hoodie én een vinylplaat met daarop een track die gebruikt wordt in de reclamecampagne voor de nieuwe burgers. Communicatiedirecteur van McDonald’s in de VS, David Tovar, over deze aanpak: “We weten dat fans niet kunnen wachten tot onze nieuwe Crispy Chicken Sandwich in restaurants te vinden is, dus vieren we ze en dit moment met een druppel als geen ander.”

Crispy Chicken Sandwich

Er komen dus drie versies op de kaart van McDonald’s: de standaard Crispy Chicken Sandwich, een pittige Spicy Crispy Chicken Sandwich en de luxeversie Crispy Chicken Sandwich Deluxe. Alle kipburgers worden op aardappelbroodje geserveerd met augurken. De spicy-variant heeft ook nog een pittige pepersaus en de luxe-variant is ook nog belegd met sla, tomaat en heeft een goede scheut mayo als saus.

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies