Drinks11.04.2017

Honest, de caloriearme dorstlesser


Het is een biologisch drankje dat ontstaan is uit een keuken-experiment. Een basis van kruidenthee versterkt met natuurlijke fruitsappen en licht gezoet met biologische rietsuiker. Honest is vanaf nu ook in Nederland verkrijgbaar in 3 verschillende smaken: Citroen & Honing, Sinaasappel & Mango en Granaatappel & Bosbessen.

1998

Het drankje is al in 1998 ontwikkeld in Amerika door Seth Goldman en Barry Nalebuff. Zij merkten op dat de meeste gebottelde thee in Amerika werd gemaakt van gedroogd theepoeder en niet vers werd gebrouwen. Daarnaast miste Seth een drankje dat de dorst stilde, maar niet te zoet was, en mengde daarom zelf vaak uit noodzaak vruchtensap met water.

Daarnaast is maatschappelijk verantwoord ondernemen de kern van Honest. Dat doen ze voor een groot deel door te investeren in fair-trade leveranciers.

Nederland

Het drankje wordt nu voor het eerst op de markt gebracht door The Coca-Cola Company, sinds 2011 eigenaar van het merk. De biologische kruidenthee wordt bij de leverancier in heet water getrokken en gefilterd. Daarna wordt de kruidenthee-infusie gemixt met biologisch vruchtensap uit concentraat en biologische rietsuiker die de specifieke smaken bepalen. Het resultaat: een verfrissend en smaakvol drankje.

Zelf proeven? De flesjes zijn voorlopig te vinden bij Marqt in de tijdelijke 500ml fles en vanaf deze zomer ook bij andere verkooppunten in Nederland in de 375ml fles.

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Verder lezen over Coca-Cola

Coca-Cola en Too Good To Go samen tegen verspilling

Coca-Cola gaat in Nederland samenwerken met Too Good To Go. Zo kondigen beide bedrijven vandaag aan. Eind vorig jaar startte Too Good To Go – de grootste marktplaats voor voedseloverschotten wereldwijd – met het aanb...

Nieuws20.11.2023

Coca-Cola en Too Good To Go samen tegen verspilling

Een dagje Paaspop met Jack Daniel’s en Coca-Cola

Hoewel in mijn omgeving best wel veel mensen naar Paaspop in Schijndel gaan, laat ik dit festival eigenlijk altijd aan mij voorbijgaan. Dat heeft er vaak mee te maken dat ik in de week voor Pasen pas denk: ‘ohh het is...

Drinks29.04.2023

Een dagje Paaspop met Jack Daniel’s en Coca-Cola

Jack Daniels en Coca-Cola brengen Jack and Coke in blik op de markt

Dit leek even een goed getimede 1-aprilgrap, maar Jack Daniel’s en Coca-Cola hebben de lancering van blikjes Jack and Coke aangekondigd. Deze ready-to-drink (rtd) is gebaseerd op een van de meest populaire drankjes ter...

Drinks04.04.2023

Jack Daniels en Coca-Cola brengen Jack and Coke in blik op de markt

Coca-Cola lanceert limited edition smaak met zangeres Rosalía

Frisdrankmerk Coca-Cola heeft een nieuwe limited edition cola wereldwijd uitgebracht: Coca-Cola Zero Sugar Movement. Een samenwerking met muziekster Rosalía op wiens reis door muziek, mode en andere passies de smaak is...

Drinks11.02.2023

Coca-Cola lanceert limited edition smaak met zangeres Rosalía

Coca-Cola Signature Mixers zijn ideale danspartner voor dark spirits

Sinds de ginrevolutie is er meer aandacht gekomen voor tonics waarmee je gin kan mixen. Er zijn inmiddels verschillende bedrijven die zich speciaal richten op tonics en mixers. Als het om dark spirits zoals rum en whisky...

Drinks21.01.2021

Coca-Cola Signature Mixers zijn ideale danspartner voor dark spirits

Coca-Cola viert al 100 jaar de magie van kerst

Een grote rode verlichte truck, een ietwat bolle kerstman en ijsberen. Al jaar en dag zijn dit de ingrediënten voor de kerstcommercial van Coca-Cola. De eerste keer dat het frisdrankmerk kerst omarmde om reclame mee te...

Lifestyle11.12.2020

Coca-Cola viert al 100 jaar de magie van kerst

Geen Coca-Cola als je niet recyclet

De grote marketingcampagne deze zomer van Coca-Cola is dit jaar helemaal gefocust op recyclen. Het thema ‘Let’s not waste the Summer’ van het frisdrankmerk legt deze zomer de nadruk op het belang van recycling. ?...

Gezond04.08.2019

Geen Coca-Cola als je niet recyclet

Pepsi daagt Coca Cola uit

De Pepsi Taste Challenge uit de jaren zeventig van de vorige eeuw, is terug van weggeweest. De challenge was een marketingactie ter promotie van Pepsi cola. Het bestond uit een blinde smaaktest. Op veel locaties werd een...

Nieuws28.06.2018

Pepsi daagt Coca Cola uit