Drinks08.03.2017

Coca-Cola: 2017 het jaar van zero sugar


Het gaat goed met Coca-Cola zero sugar. De vraag naar het calorievrije drankje groeit sterk sinds de introductie in het van najaar 2016. En dat komt vooral omdat de smaak van de vernieuwde Coca-Cola zero sugar nog meer lijkt (smaakt) op de klassieke Coca-Cola.

Calorievrij

Om meer keuze te bieden, lanceert Coca-Cola de calorievrije drank nu in 2 nieuwe smaken: Lemon en Vanilla. En daarnaast zit er ook nog een grote campagne gericht op zero sugar aan te komen.

Dat de zero sugar producten op smaakbeleving goed scoren is een mooi compliment voor de Research & Development labs. Daar zijn er teams die continu bezig met de ontwikkeling van meer calorievrije en caloriearme dranken.

Coca-Cola focust bewust op vernieuwende en verfrissende alternatieven die geen suiker en calorieën bevatten. Want in 2020 wil het de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 15 procent verminderd hebben.

Minder suiker

Margreet van Staalduijnen, brand manager Coca-Cola: We geloven in een toekomst waarin de dranken van Coca-Cola steeds minder suiker bevatten, maar nog steeds zo lekker smaken. Coca-Cola zero sugar is hét bewijs dat het kan. We zien het marktaandeel en de volumes voor deze variant hard groeien.”

Beschikbaar

Coca-Cola zero sugar Lemon en Vanilla is verkrijgbaar bij Albert Heijn. Er is tevens een variant met cherry-smaak verkrijgbaar in diverse supermarkten.

cola
cola
Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Verder lezen over Coca-Cola

Coca-Cola en Too Good To Go samen tegen verspilling

Coca-Cola gaat in Nederland samenwerken met Too Good To Go. Zo kondigen beide bedrijven vandaag aan. Eind vorig jaar startte Too Good To Go – de grootste marktplaats voor voedseloverschotten wereldwijd – met het aanb...

Nieuws20.11.2023

Coca-Cola en Too Good To Go samen tegen verspilling

Een dagje Paaspop met Jack Daniel’s en Coca-Cola

Hoewel in mijn omgeving best wel veel mensen naar Paaspop in Schijndel gaan, laat ik dit festival eigenlijk altijd aan mij voorbijgaan. Dat heeft er vaak mee te maken dat ik in de week voor Pasen pas denk: ‘ohh het is...

Drinks29.04.2023

Een dagje Paaspop met Jack Daniel’s en Coca-Cola

Jack Daniels en Coca-Cola brengen Jack and Coke in blik op de markt

Dit leek even een goed getimede 1-aprilgrap, maar Jack Daniel’s en Coca-Cola hebben de lancering van blikjes Jack and Coke aangekondigd. Deze ready-to-drink (rtd) is gebaseerd op een van de meest populaire drankjes ter...

Drinks04.04.2023

Jack Daniels en Coca-Cola brengen Jack and Coke in blik op de markt

Coca-Cola lanceert limited edition smaak met zangeres Rosalía

Frisdrankmerk Coca-Cola heeft een nieuwe limited edition cola wereldwijd uitgebracht: Coca-Cola Zero Sugar Movement. Een samenwerking met muziekster Rosalía op wiens reis door muziek, mode en andere passies de smaak is...

Drinks11.02.2023

Coca-Cola lanceert limited edition smaak met zangeres Rosalía

Coca-Cola Signature Mixers zijn ideale danspartner voor dark spirits

Sinds de ginrevolutie is er meer aandacht gekomen voor tonics waarmee je gin kan mixen. Er zijn inmiddels verschillende bedrijven die zich speciaal richten op tonics en mixers. Als het om dark spirits zoals rum en whisky...

Drinks21.01.2021

Coca-Cola Signature Mixers zijn ideale danspartner voor dark spirits

Coca-Cola viert al 100 jaar de magie van kerst

Een grote rode verlichte truck, een ietwat bolle kerstman en ijsberen. Al jaar en dag zijn dit de ingrediënten voor de kerstcommercial van Coca-Cola. De eerste keer dat het frisdrankmerk kerst omarmde om reclame mee te...

Lifestyle11.12.2020

Coca-Cola viert al 100 jaar de magie van kerst

Geen Coca-Cola als je niet recyclet

De grote marketingcampagne deze zomer van Coca-Cola is dit jaar helemaal gefocust op recyclen. Het thema ‘Let’s not waste the Summer’ van het frisdrankmerk legt deze zomer de nadruk op het belang van recycling. ?...

Gezond04.08.2019

Geen Coca-Cola als je niet recyclet

Pepsi daagt Coca Cola uit

De Pepsi Taste Challenge uit de jaren zeventig van de vorige eeuw, is terug van weggeweest. De challenge was een marketingactie ter promotie van Pepsi cola. Het bestond uit een blinde smaaktest. Op veel locaties werd een...

Nieuws28.06.2018

Pepsi daagt Coca Cola uit