Drinks12.08.2020

Carlett Elix brengt hard seltzers uit die net even anders zijn


We zitten na het nieuws dat zelfs Coca-Cola zich gaat roeren in de hard seltzer markt écht in de zomer van de seltzers. Die werd afgetrapt door de Nederlandse Stëlz en Kever hard seltzer en daar komt nu een nieuwe interessante speler bij: Carlett Elix. Die betitelt zichzelf als: anders, fris en ongecompliceerd.

Het is een teken aan de wand dat er na de eerste Nederlandse hard seltzers er ook al gelijk een soort van tegengeluid op de markt komt. Carlett Elix is een biologisch en organisch drankje zonder suiker, zoetstoffen of een zoet fruitsmaakje. Zoals ze zelf zeggen is het ‘The clear and crisp alternative’.

Andere insteek

Carlett Elix heeft op deze manier net een andere insteek dan de andere seltzers en dat maakt het natuurlijk interessant. Het drankje is er in twee smaken: komkommer en citroen&gember. De kleur van beiden is kristalhelder en dat komt ook door de paar ingrediënten waaruit het bestaat: biologische wodka, bruisend water met komkommer of citroen&gember.

Functionele ingrediënten

Het gebruik van alleen functionele ingrediënten zorgt ervoor dat het juist geen zoet drankje is, maar meer natuurlijke verfrissend. Daarbij komt dat er maar 4% alcohol én maar 57 kcal in een blik zitten. Als je op het blik kijkt zie je dit staan: 57 kcal per blikje. De voedingswaarde per 100 ml is: Energie 95 kJ/ 23 kcal. Vetten 0g /waarvan verzadigde vetzuren 0 g. Koolhydraten: 0 g waarvan suikers 0 g. Eiwitten 0 g. Zout: 0,01 g.

Oprichters

Het bedrijf is gestart door Jasper van Houten en Rafael Mesa Menor doe elkaar kenden van een groot drankenbedrijf. Na wat omzwervingen bleef een gezamenlijk vraagstuk steeds terugkomen: Waarom is er geen drankje dat niet zoet maar alleen puur en verfrissend is? Want volgens de heren zat alles vol met suiker, zoetstoffen of zoet fruit. De twee smaken Carlett Elix zijn het antwoord op die prangende vraag.

Redactie Eatly.nl

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Verder lezen over Hard seltzer

De makers van GiG hard seltzer komen met een nieuwe Amerikaans favoriet op de markt: hard lemonade

De trouwe lezer weet dat we al sinds 2019 de hele hype rondom hard seltzers in de V.S. en Engeland volgen. Inmiddels zijn er in Nederland heel veel merken op de markt gekomen en ook heel veel weer verdwenen. Toch zijn er...

Drinks23.06.2023

De makers van GiG hard seltzer komen met een nieuwe Amerikaans favoriet op de markt: hard lemonade

GiG Hard Seltzer komt deze Koningsdag met een Koninklijke GiG

Het wil nog altijd niet vlotten met hard seltzers in Nederland. Je ziet ze zo her en der opduiken, maar dan vooral op festivals. Het lijkt er een beetje op veel van de seltzermerken zich opnieuw aan het positioneren zijn...

Drinks27.04.2023

GiG Hard Seltzer komt deze Koningsdag met een Koninklijke GiG

White Claw duikt in de gedistilleerde dranken en ready-to-drink cocktails

Het werd gelanceerd als disrupter op de biermarkt, maar werd zo succesvol dat het een geheel eigen drankcategorie: de hard seltzer White Claw. Hoewel het enthousiasme voor de hard seltzer in Nederland nooit aan de verwac...

Drinks23.03.2023

White Claw duikt in de gedistilleerde dranken en ready-to-drink cocktails

Hard seltzer-merk Stëlz laat fans eigen smaak insturen met nieuwe campagne

Hard seltzer-merk Stëlz is opzoek naar een nieuwe smaak en heeft daarvoor de hulp van fans en consumenten ingeschakeld. Iedereen kan via Instagram een DM sturen naar Stëlz met daarin hun favoriete smaakcombinatie. De b...

Drinks03.10.2022

Hard seltzer-merk Stëlz laat fans eigen smaak insturen met nieuwe campagne

Bozu introduceert de eerste Hard Iced Tea in Nederland

Bozu was vorig jaar een van de hard seltzer-merken die bij de eerste groep seltzers op de Nederlandse markt kwam. Qua smaken heeft het merk een paar bijzondere uitstapjes gemaakt en deze zomer komen ze met een ‘andere...

Drinks11.08.2022

Bozu introduceert de eerste Hard Iced Tea in Nederland

Desperados gaat ook overstag en introduceert een eigen hard seltzer

Dat de hype in Nederland rondom hard seltzers nooit echt begonnen is, die conclusie valt inmiddels wel te trekken. Er glimt toch nog een klein beetje hoop als je kijkt naar de uitpuilende festivalzomer, waar een paar sel...

Drinks05.05.2022

Desperados gaat ook overstag en introduceert een eigen hard seltzer

Stëlz lanceert ‘Diamond Stëlz’ zoektocht: winnaar mag naar 35 festivals

Het hard seltzer-merk Stëlz was de eerste op de Nederlandse markt en doet sindsdien heel veel goed. Helemaal nadat ID&T een belang in het merk nam. Dat levert nu een vrij briljante actie op. Het merk lanceert een unieke...

Drinks23.03.2022

Stëlz lanceert ‘Diamond Stëlz’ zoektocht: winnaar mag naar 35 festivals

Hard seltzer Bozu introduceert een bijzondere gelimiteerde smaak: Pepernoot

Over hard seltzers heb ik voor mijn gevoel wel alles geschreven dat er te schrijven valt en toch had ik wel wat stiekeme verwachtingen voor dit herfst- en winterseizoen. Ik had verwacht dat een van de merken met een ‘P...

Drinks26.10.2021

Hard seltzer Bozu introduceert een bijzondere gelimiteerde smaak: Pepernoot