Weber door het stof voor slecht getimed gehaktbrood (meatloaf) recept

Weber door het stof voor slecht getimed gehaktbrood (meatloaf) recept

Vorig artikel Volgend artikel

Het pr-team van barbecuemerk Weber heeft vorige week geen beste week gehad. Op donderdagavond overleed muzikant Marvin Lee Aday, beter bekend als Meat Loaf, op 74-jarige leeftijd. Een paar uur erna ging er een automatische nieuwsbrief uit van het merk met daarin een recept voor gegrild gehaktbrood. Die timing bleek niet heel erg handig.

Laat ik vooropstellen dat dit niets meer is dan een vervelende samenloop van omstandigheden en ik het misschien zelfs nog wel overdreven vind dat Weber excuses heeft aangeboden voor deze misser in de nieuwsbrief. Soms gaan dingen gewoon mis en moet je alleen even je schouders ophalen en denken ‘over een paar maanden lachen we hier om’.

Gegrild gehaktbrood

Een nieuwsbrief bij zo’n groot merk wordt natuurlijk nooit op het laatste moment gemaakt. Dat deze dan verstuurd wordt met een recept voor een gegrild gehaktbrood in een paar uur nadat iemand met de artiestennaam Meat Loaf overlijdt, is gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden. Dat is ook de reden dat ‘the internet’ aan de haal ging met de excuses die Weber aanbood.

Verontschuldiging

De pr-afdeling van Weber kwam na het constateren van deze onfortuinlijke samenloop met de volgende mail op de proppen. “In de e-mail van vandaag hebben we een recept voor gegrild gehaktbrood uitgelicht. Toen we dit recept met jullie deelden, waren we niet op de hoogte van het plotselinge overlijden van de Amerikaanse zanger en acteur Marvin Lee Aday, ook wel bekend als Meat Loaf”, valt er te lezen.

Het bericht wordt vervolgd met het aanbieden van excuses: “We willen onze oprechte excuses aanbieden voor deze misser en voor elke aanstoot die deze e-mail mogelijk heeft veroorzaakt. We betuigen onze condoleances aan de familie en fans van meneer Aday. Dank voor uw begrip.”

Sociale media

Dit is natuurlijk heel netjes aangepakt van Weber, zeker omdat ze het idee hadden dat ze nabestaanden en anderen tegen het hoofd hadden gestoten. Maar de reacties op de excuses die via sociale media opdoken maakten het pas echt een verhaal. De tendens daarvan was eigenlijk: waarom biedt Weber excuses aan? Want als zij hiervoor al excuses aanbieden, dan is het hek van de dam.

Wes van Geneijgen

Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies