Met het oog op de uiteindelijke heropening van de terrassen heeft maaltijdbezorgplatform Thuisbezorgd een nieuwe functionaliteit in hun app gebouwd: Uit Eten. Via die functie kunnen gasten op het terras van een bij het platform aangesloten restaurant direct hun eten en drinken bestellen via de app.
Als woensdag de 28ste de terrassen weer open mogen komt de nieuwe optie in de app beschikbaar. Bestellen via QR-codes op een terras is vorig jaar bij aardig wat horecagelegenheden ingeburgerd geraakt. Thuisbezorgd geeft aan dat deze nieuwe functie vooral bedoeld is om restaurants te helpen de verwachte drukte te lijf te gaan en alles coronaproof te regelen.
Afhaalbestelling
Bij een horecazaak komt de bestelling op dezelfde manier binnen als een bestelling voor afhalen. Dus het aannemen van de bestelling gaat gewoon op de normale manier, alleen wordt de bestelling nu naar een plek op het eigen terras gebracht. Iedere horecaondernemer die dit een fijne oplossing lijkt, kan er vanaf volgende week gebruik van gaan maken zonder dat Thuisbezorgd een commissie vraagt.
Alles-in-een
Door de toevoeging van deze functionaliteit aan de app maakt Thuisbezorgd het voor gasten van aangesloten restaurants om alles via één app te kunnen regelen. Aangezien we gewoontedieren zijn en bijna iedereen de app op zijn telefoon heeft staan, kan dit handiger werken dan eerst en QR-code scannen. Het scheelt toch weer een handeling.
Voor het platform biedt dit ook extra mogelijkheden op het gebied van hoe en waarom mensen de app gebruiken. Grote kans is wel dat als het echt een succes wordt, dat er wel een commissie komt voor de horecabedrijven.

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl