Online supermarkt Picnic maakt vanwege crisis flinke groei door

Online supermarkt Picnic maakt vanwege crisis flinke groei door

Vorig artikel Volgend artikel

Kijkend naar de cijfers uit het consumentenonderzoek van Deloitte waar we vorige week over schreven, lijkt het dat online supermarkt Picnic de derde plek is waar consumenten online boodschappen doen. Het aantal consumenten dat via Picnic boodschappen doet zou afgelopen jaar met slechts 1% zijn gestegen. Toch maakt het bedrijf een enorme groei door de afgelopen periode.

Volgens topman Michiel Muller maakt het bedrijf een flinke groei door tijdens deze coronacrisis en wordt de capaciteit de komende maanden flink uitgebreid. Om meer mensen tot hun dienst te zijn is het bedrijf al begonnen met in de ochtend boodschappen bezorgen, iets dat tot voor kort geen optie was.

Topmaanden

Het zijn bijzondere tijden, maar Picnic is een van de bedrijven die het leven van consumenten wat makkelijker maakt en juist tijdens deze crisis daar zijn voordeel mee doet. Vanaf het begin van de crisis zijn de aanmeldingen via de app met 30% gegroeid. Afgelopen week riep sociaal medium LinkedIn het bedrijf uit tot nummer 1 van de Top Startups Nederland 2020.

Grotere vraag

In een interview met De Telegraaf laat topman Michiel Mulder weten dat de vraag enorm steeg tijdens de crisis: β€œDe vraag lag aan het begin drie keer zo hoog als normaal, dat kunnen we niet eens aan. Mensen zien het gemak van boodschappen thuis laten bezorgen en blijven ook na een keer proberen gewoon hangen.”

Als gevolg van de stijgende vraag zijn het aantal werknemers bij de online super met 25% naar 5.000 personen. In Duitsland is er zelfs sprake van een verdubbeling van het personeel tot 1.500 werknemers. Topman Mulder laat aan het medium weten dat het bedrijf zo min mogelijk met uitzendkrachten werkt en dat het merendeel van de nieuwe werknemers een contract heeft gekregen.

Wes van Geneijgen

Wes is editor-in-chief van Eatly.nl. Hij werkt als freelance journalist en copywriter. Is wakker te maken voor: goed eten&drinken of een toffe trip. Mail:...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies