Horecava gaat komend jaar in hybride vorm met online programma door

Horecava gaat komend jaar in hybride vorm met online programma door

Vorig artikel Volgend artikel

In 2021 gaat de 65ste editie van de grootste horecavakbeurs van Nederland gewoon op 11 t/m 14 januari door in de Amsterdamse RAI. De Horecava krijgt wel een aangepaste vorm door alle nieuwe richtlijnen en een met een online programma.

Op deze manier probeert de organisatie ondanks alle te treffen maatregelen er een feestelijke editie van te maken. En evengoed als vakbeurs alle foodservice professionels met elkaar te verbinden op een veilige en verantwoorde manier.

Gewoon doorgaan

Uit een eigen onderzoek onder de bezoekers van de Horecava blijkt dat 92% van de respondenten gewoon van plan is naar de vakbeurs te komen als de juiste maatregelen getroffen worden. Group Food Director Horecava, Carlijn Groen, ziet dan ook het belang van het fysiek in contact kunnen komen tijdens de beurs.

Ze legt uit: “Horecava’s kracht ligt in het verbinden van mensen en onze visie is om de markt inzicht te geven in toekomst. Daarom blijven we ook in deze uitdagende tijd de juiste inhoud bieden aan de spelers in de markt. We investeren er flink in om exposanten tegemoet te komen en zoveel mogelijk partijen te laten deelnemen aan de beurs. Ontmoeten, sfeer proeven, eten & drinken en nieuwe producten en kansen zien, blijven ook in de 1,5-meter maatschappij (sic) belangrijk.”

Maatregelen

Naast dat het fijn is als iedereen elkaar weer kan ontmoeten op de beurs staat de veiligheid voorop. Groen is daarom blij dat de RAI de mogelijkheid biedt om de Horecava veilig te organiseren. Ze vertelt: “We volgen de protocollen die de evenementenindustrie heeft opgesteld en waar de RAI zich aan committeert. We zijn er straks klaar voor om bezoekers en exposanten op een veilige en gastvrije Horecava te verwelkomen.”

Daarvoor is onder meer een aangepaste indeling met bredere gangen voor nodig. Groen over de concrete maatregelen: “Het aantal bezoekers moet worden beperkt om aan deze regelgeving te kunnen voldoen, waarbij we blijven streven naar een representatieve dwarsdoorsnede van alle segmenten en doelgroepen in de markt. Om al onze trouwe bezoekers de kans te geven toch mee te doen richten we een online event in waar diverse onderdelen van de beurs terugkomen.”

(Afbeeldingen bij dit artikel © Floris Heuer)

Wes van Geneijgen

Wes is editor-in-chief van Eatly.nl. Hij werkt als freelance journalist en copywriter. Is wakker te maken voor: goed eten&drinken of een toffe trip. Mail:...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies