Grolsch introduceert de ‘niet-zo-nieuwe’ krat gemaakt van oude bierkratten

Grolsch introduceert de ‘niet-zo-nieuwe’ krat gemaakt van oude bierkratten

Vorig artikel Volgend artikel

Het is altijd interessant als bierproducenten een slag proberen te slaan op duurzaamheid. Bierbrouwer Grolsch denkt nu een grote en goede stap te zetten met niet-zo-nieuwe bierkratten die voor 98% gemaakt zijn van oude kratten. Dit alles om het brouwproces van begin tot einde weer een stukje milieuvriendelijker te maken.

Ieder bedrijf of onderneming probeert iets te doen op het gebied van duurzaamheid en circulariteit. Voor de een zijn de stappen wat logischer om te zetten, voor de ander moet het vooral een ‘out of the box’ plan zijn. In de laatste categorie valt deze nieuwe stap van Grolsch eigenlijk wel. Want hoe vaak verander je nou de krat?

Nieuwe krat

Joost Nawijn, Packaging Material Development Specialist bij Grolsch vertelt: “We hebben de krat niet alleen een nieuw, fris design gegeven, maar ook ingericht op de toekomst. Zo hebben we ribbels en reliëf toegevoegd, zodat stickers makkelijk te verwijderen zijn en de kratten langer mooi blijven. En het mooiste: de nieuwe kratten zijn voor 98% gemaakt van oude kratten.”

Begin is gemaakt

Vanaf deze week stromen de nieuwe kratten gefaseerd de markt in. Aangezien het hele idee is om oude kratten te recyclen, duurt het nog wel even voor alle nieuwe kratten in de winkel gemaakt zijn van oude kratten. Aan het bier wordt voor de rest he-le-maal niks veranderd: in een krat Grolsch vind je gewoon de flesjes van 30cl.

Brouwerij

De bierbrouwer is al jaren stappen aan het zetten op het gebied van milieuvriendelijkheid. Susan Ladrak, Sustainability Manager bij Grolsch, vertelt hier wat meer over: “We vinden het onze verantwoordelijkheid om bij te dragen aan een betere, groenere en circulaire wereld. Dat ziet de consument onder andere terug in onze ‘niet-zo-nieuwe’ kratten, onze TopClip en andere duurzame verpakkingen. Maar achter de schermen gebeurt er nog veel meer.”

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies