Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Het Instagram-account Calorie Brands besloot om bekende merken en logo’s te transformeren tot het aantal calorieën dat in het product zit. Volgens het account zouden verpakkingen van producten er zo uit moeten zien om je te helpen om je #summerbodygoals te bereiken.
Zo bevat een klein zakje chips 162 calorieën, een pot Nutella 4520 calorieën en een portie friet bij McDonald’s 515 calorieën. Behoorlijk shockerend als je het mij vraagt. Ik denk dat ik wel even twee keer zou nadenken bij de kassa als ik een Kinder Bueno van 122 calorieën zie liggen. Normaal gesproken zou ik hem zo op de lopende band gooien, maar bij het zien van de grote cijfers op de verpakking, zou ik toch wel afschrikken denk ik. Nu gaan merken dit natuurlijk nooit doen, want dat zou absoluut slechte reclame zijn. Maar toch, om erover na te denken is best interessant!
Eerlijke logo’s
Zou jij onderstaande producten nog kopen als ze zulke eerlijke logo’s hadden?
Lees ook: Deze logo’s van bekende merken zijn wel heel eerlijk
Verder lezen over onderzoek

Gezond14.11.2023
Onderzoek naar ons eetgedrag: nieuwe week begint gezond en eindigt met pizza of frituur

Nieuws14.04.2019
Bij welke supermarkt doe je het goedkoopst boodschappen?
En waar betaal je het meest?
Nieuws15.02.2019
Foodproducten in 3D visualisaties
Digital Chef modelleert producten
Recepten10.08.2018
Wat vinden niet-Nederlanders gekke Nederlandse eetgewoontes?

Nieuws12.07.2018
Strava onderzoekt: dit eten sporters het meest!

Nieuws11.07.2018
Dit is de beste chips van Nederland
Dit gaat je verrassen!
Nieuws28.06.2018
Pepsi daagt Coca Cola uit

Nieuws26.06.2018