Bud slaat eerste slag en wordt biersponsor Ajax

Bud slaat eerste slag en wordt biersponsor Ajax

Vorig artikel Volgend artikel

Een paar dagen geleden werd bekend dat Bud naar Nederland kwam en de strijd aan wilde gaan met Heineken. Dat dit geen loze kreet was, blijkt vandaag wel. Bud is de komende 6 jaar de biersponsor van het eerste vrouwen- en mannenteam van Ajax.

Voor een Amsterdamse ploeg is dat best saillant te noemen, aangezien Heineken en Amstel onlosmakelijk verbonden zijn met de stad. Voor Bud is dit de eerste grote stap van het biermerk om de Europese markt te veroveren. Naar verwachting volgen er na Ajax meer Europese clubs die door Bud gesponsord gaan worden.

Biersponsor ArenA

De Telegraaf stipt een ander opmerkelijk iets aan: de biersponsor van de Johan Cruijff ArenA is Heineken. Zodoende wordt op de omgangen in het stadion en in enkele skyboxen Heineken geschonken. Op alle andere plekken zoals zalen, de bestuurskamer, de tunnelclub en op sportpark De Toekomst komt er Bud uit de tapkranen.

Algemeen directeur van AB InBev Nederland, Nicolas Bartholomeeusen, is verheugd met de samenwerking: “''Bud is in de Verenigde Staten al onlosmakelijk verbonden met sportbeleving. Het hoofdmerk Budweiser is het officiële bier bij de FIFA World Cup 2022. Ajax staat wereldwijd bekend om talent en creativiteit. Het gaat daarbij om het verwezenlijken van je dromen, dat staat dicht bij de merkwaarden van Bud. Met de keuze van Budweiser in de VS om bijvoorbeeld vrouwenvoetbal op zowel land- als clubniveau te ondersteunen laten we zien dat we ook gaan voor waarden buiten het veld, wij gaan voor clubs en leagues met die ambitie.''

Duurzame partners

Bij de Amsterdamse voetbalclub is iedereen ook zeer tevreden over deze deal. Commercieel directeur van Ajax, Menno Geelen, laat hierover weten: “'Tijdens de gesprekken met AB InBev kwamen we al snel tot de conclusie dat Ajax en Bud veel overeenkomstige waarden hebben. Dat een gerenommeerd merk als Bud zich langdurig aan ons verbindt, biedt veel nieuwe kansen. Nadat we eerder al de samenwerking met adidas en Ziggo langdurig hebben verlengd, is ook dit verbeterde contract een bevestiging dat we geloven in duurzame partnerships.”

De media-afdeling van Ajax staat op eenzame hoogte in Nederland, dat blijkt ook weer uit het aankondingsfilmpje van deze sponsordeal.

(Foto: Ajax.nl)

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies