
Bijzondere campagne New York Pizza voor pizza's met een bloemkoolbodem
Iets met hele grote bloemkolen.
Met een opmerkelijke promotiecampagne laat New York Pizza aan heel Nederland weten dat bloemkool heel lekker kan zijn. In samenwerking met reclamebureau Natwerk probeert de pizzaketen Nederland zo erop te attenderen dat ze nu ook pizza’s met bloemkoolbodems hebben.
Natwerk heeft al eerder campagnes gemaakt voor Hooghoudt, Febo en Desperados. Het lijkt er sterk op dat het reclamebureau zich voor deze campagne heeft laten inspireren door een klassieke carnavalskraker van André van Duin.
Beetje schuren
De bedoeling van de campagne is natuurlijk dat het moet opvallen en dat lijkt goed te lukken. In aanloop naar de campagne zijn over billboards en posters waar bikini’s en bh’s op afgebeeld waren bloemkoolstickers geplakt. Door borsten en bloemkolen met elkaar te associëren wordt het randje opgezocht. Volgens New York Pizza zit daar geen verdere gedachte achter, behalve dat het een goede aanjager is voor de promotie van de bloemkoolbodem.
Ze zijn namelijk de eerste pizzaketen in Nederland waarbij een pizza met bloemkoolbodem thuis te bezorgen is. Deze bodems worden gezien als een gezonder alternatief dan de normale pizzabodems. Er zit namelijk 37% bloemkool in en de bodem bevat minder calorieën. In het praatprogramma Pauw ging het in mei al een keer over óf en hoe de bodems gezonder waren.
Bekijk de samenwerking tussen New York Pizza en Natwerk hieronder:

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.