Hard seltzer
Dankzij White Claw werd 2019 in de Verenigde Staten de 'summer of seltzer'. Het drankje burgerde heel snel in bij veel jongeren die er een bewuste levensstijl op nahouden. Experts schatten dat de hard seltzer markt in Amerika inmiddels 1,3 miljard dollar omzet.
De harde stijging heeft er vooral mee te maken dat het een simpel en dorstlessend drankje is. Het is niet meer dan bruisend water, met een beetje alcohol (max 5%) en een fruitsmaakje. Hard seltzers zijn zodoende zonder allerlei rare toevoegingen en bevatten per blikje minder dan 85 kcal. Ideaal voor de bewuste medemens die toch af en toe een alcoholische versnapering wil drinken.
De makers van GiG hard seltzer komen met een nieuwe Amerikaans favoriet op de markt: hard lemonade
De trouwe lezer weet dat we al sinds 2019 de hele hype rondom hard seltzers in de V.S. en Engeland volgen. Inmiddels zijn er in Nederland heel veel merken op de markt gekomen en ook heel veel weer verdwenen. Toch zijn er...
Lees
verder...
De makers van GiG hard seltzer komen met een nieuwe Amerikaans favoriet op de markt: hard lemonade
GiG Hard Seltzer komt deze Koningsdag met een Koninklijke GiG
Het wil nog altijd niet vlotten met hard seltzers in Nederland. Je ziet ze zo her en der opduiken, maar dan vooral op festivals. Het lijkt er een beetje op veel van de seltzermerken zich opnieuw aan het positioneren zijn...
Lees
verder...
GiG Hard Seltzer komt deze Koningsdag met een Koninklijke GiG
White Claw duikt in de gedistilleerde dranken en ready-to-drink cocktails
Het werd gelanceerd als disrupter op de biermarkt, maar werd zo succesvol dat het een geheel eigen drankcategorie: de hard seltzer White Claw. Hoewel het enthousiasme voor de hard seltzer in Nederland nooit aan de verwac...
Lees
verder...
White Claw duikt in de gedistilleerde dranken en ready-to-drink cocktails
Hard seltzer-merk Stëlz laat fans eigen smaak insturen met nieuwe campagne
Hard seltzer-merk Stëlz is opzoek naar een nieuwe smaak en heeft daarvoor de hulp van fans en consumenten ingeschakeld. Iedereen kan via Instagram een DM sturen naar Stëlz met daarin hun favoriete smaakcombinatie. De b...
Lees
verder...
Hard seltzer-merk Stëlz laat fans eigen smaak insturen met nieuwe campagne
Bozu introduceert de eerste Hard Iced Tea in Nederland
Bozu was vorig jaar een van de hard seltzer-merken die bij de eerste groep seltzers op de Nederlandse markt kwam. Qua smaken heeft het merk een paar bijzondere uitstapjes gemaakt en deze zomer komen ze met een ‘andere...
Lees
verder...
Bozu introduceert de eerste Hard Iced Tea in Nederland
Desperados gaat ook overstag en introduceert een eigen hard seltzer
Dat de hype in Nederland rondom hard seltzers nooit echt begonnen is, die conclusie valt inmiddels wel te trekken. Er glimt toch nog een klein beetje hoop als je kijkt naar de uitpuilende festivalzomer, waar een paar sel...
Lees
verder...
Desperados gaat ook overstag en introduceert een eigen hard seltzer
Stëlz lanceert ‘Diamond Stëlz’ zoektocht: winnaar mag naar 35 festivals
Het hard seltzer-merk Stëlz was de eerste op de Nederlandse markt en doet sindsdien heel veel goed. Helemaal nadat ID&T een belang in het merk nam. Dat levert nu een vrij briljante actie op. Het merk lanceert een unieke...
Lees
verder...
Stëlz lanceert ‘Diamond Stëlz’ zoektocht: winnaar mag naar 35 festivals
Hard seltzer Bozu introduceert een bijzondere gelimiteerde smaak: Pepernoot
Over hard seltzers heb ik voor mijn gevoel wel alles geschreven dat er te schrijven valt en toch had ik wel wat stiekeme verwachtingen voor dit herfst- en winterseizoen. Ik had verwacht dat een van de merken met een ‘P...
Lees
verder...
Hard seltzer Bozu introduceert een bijzondere gelimiteerde smaak: Pepernoot
Dit zijn de ontwikkelingen en trends op het gebied van hard seltzers
Als het aankomt op trends op het gebied van eten en drinken is Amerika vaak ons voorland. Daarom ben ik met smacht aan het wachten op de oorlog rondom broodjes krokante krip, maar dat is een heel ander verhaal. Zo werden...
Lees
verder...
Dit zijn de ontwikkelingen en trends op het gebied van hard seltzers
White Claw krijgt met nieuwe smaak Mango in Nederland voet aan de grond
Stëlz was de eerste Nederlandse hard seltzer die vorig jaar op de markt kwam en daarmee het startschot gaf voor alle anderen. Inmiddels zijn er meer dan 20 merken op de Nederlandse markt en verschijnt de wereldwijd mark...
Lees
verder...
White Claw krijgt met nieuwe smaak Mango in Nederland voet aan de grond
LOT 42: Een hard seltzer die prima als mixer in een cocktail werkt
De hard seltzer landde vorig jaar dankzij Stëlz in Nederland en daarna zijn er veel andere producenten in de slipstream gesprongen. Inmiddels zijn er in Nederland meer dan 20 soorten op de markt waarvan veel met hetzelf...
Lees
verder...
LOT 42: Een hard seltzer die prima als mixer in een cocktail werkt
In Nederland zijn inmiddels meer dan 20 (!) merken hard seltzer te koop
Een paar jaar geleden begonnen hard seltzers in de V.S. aan hun opmars. Amerikaanse jongeren stapten massaal over van bier op hard seltzers . Dat kwam door het lage alcoholpercentage en weinig calorieën in een blikje ha...
Lees
verder...
In Nederland zijn inmiddels meer dan 20 (!) merken hard seltzer te koop
Monica Geuze en ID&T nemen belang in Stëlz hard seltzer
Stëlz was vorig jaar de eerste die in Nederland, en zelfs Europa, hard seltzers op de markt bracht. Ondanks de horecasluitingen bleek de introductie van de seltzers met de smaken Lime en Raspberry een succes. De smaken...
Lees
verder...
Monica Geuze en ID&T nemen belang in Stëlz hard seltzer
Dit waren de trends in 2020 op het gebied van eten en drinken
Op de laatste dag van het jaar is het een goed gebruik om terug te kijken op het afgelopen jaar. Ook de wereld van eten en drinken werd gedomineerd door de wereldwijde pandemie. Toch zijn er genoeg lichtpunten te noemen...
Lees
verder...
Dit waren de trends in 2020 op het gebied van eten en drinken
Hard seltzers zorgen ervoor dat Amerikanen in 2020 meer drinken
Deze zomer werd onder aanvoering van Stëlz hard seltzers in Nederland geïntroduceerd. Hoewel het niet echt de zomer van de seltzer is geworden, ligt de fundering er inmiddels. In Amerika is het drankje sinds zijn intro...
Lees
verder...
Hard seltzers zorgen ervoor dat Amerikanen in 2020 meer drinken
De jenevermakers van Hooghoudt lanceren eigen hard seltzer
Dit is er eentje die we hier op de redactie niet aan hadden zien komen, maar oer-Hollandse jeneverproducent Hooghoudt heeft onder een eigen merk een lijn hard seltzers gelanceerd. Ze zijn er in de smaken: Strawberry & Ba...
Lees
verder...
De jenevermakers van Hooghoudt lanceren eigen hard seltzer
5.000 dollar per maand voor het maken van memes voor Bud Light Seltzer
Als de titel van je baan ‘Chief Meme Officer’ is en je er 5.000 dollar per maand mee verdient, dan heb je het best lekker voor elkaar. Het Amerikaanse Bud Light is namelijk een online campagne gestart om een online c...
Lees
verder...
5.000 dollar per maand voor het maken van memes voor Bud Light Seltzer
Bozu noemt zichzelf geen hard seltzer maar een vodka soda
Als je naar het het weer buiten en het weerbericht voor de komende week kijkt, lijkt het erop dat de zomer wel een beetje klaar is. Zo wordt het niet echt de zomer die de meesten van ons hadden verwacht. Toch heeft hij w...
Lees
verder...
Bozu noemt zichzelf geen hard seltzer maar een vodka soda
Carlett Elix brengt hard seltzers uit die net even anders zijn
We zitten na het nieuws dat zelfs Coca-Cola zich gaat roeren in de hard seltzer markt écht in de zomer van de seltzers. Die werd afgetrapt door de Nederlandse Stëlz en Kever hard seltzer en daar komt nu een nieuwe inte...
Lees
verder...
Carlett Elix brengt hard seltzers uit die net even anders zijn
Zelfs Coca-Cola stapt in de hard seltzers
Met de komst van onder meer de Nederlandse hard seltzers van Stëlz en Kever hebben wij deze zomer al omgedoopt tot die van de hard seltzer. Want het blijft niet bij die twee op seltzer vlak. Deze week werd bekend dat ze...
Lees
verder...
Zelfs Coca-Cola stapt in de hard seltzers
Ook Kever komt met een eigen hard seltzer
Het begint misschien een beetje als een kapotte langspeelplaat te klinken, maar deze zomer gaat de zomer worden van de introductie van de hard seltzers in Nederland, de revival van rum en de herontdekking van frisse witt...
Lees
verder...
Ook Kever komt met een eigen hard seltzer
Stëlz is de eerste Nederlandse hard seltzer
Het moment is daar: de eerste in Nederland gemaakte hard seltzer is op de markt. Vorig jaar veroverde het drankje met ongekende snelheid Amerika. Waardoor het wachten wat tot merken de overstap naar Europa zouden maken....
Lees
verder...
Stëlz is de eerste Nederlandse hard seltzer
Amerikaanse jongeren stappen massaal over van bier op seltzer
Sinds White Claw in de Verenigde Staten een hype werd, is de vraag naar zogenaamde ‘hard seltzers’ enorm gegroeid. De verkoop van deze koolzuurhoudende drank met 5% alcohol en een fruitsmaak is het afgelopen jaar ver...
Lees
verder...
Amerikaanse jongeren stappen massaal over van bier op seltzer