Oumph! trapt ‘Adopt a Carnivore’-campagne af met Ronnie Flex

Oumph! trapt ‘Adopt a Carnivore’-campagne af met Ronnie Flex

Vorig artikel Volgend artikel

Het plantaardige voedingsmerk Oumph! is Veganuary afgetrapt met de internationale campagne ‘Adopt a Carnivore’. In Nederland pakt artiest Ronnie Flex de handschoen op en ‘adopteert’ hij zijn vleesetende vriend Bigga om hem te showen dat vega(n) eten lekker en makkelijk kan zijn. Zelf is hij flexitariër en gaat in de maand januari ook de uitdaging aan.

Zijn reden om minder vlees te gaan eten heeft te maken met dierenleed. Daarom ligt er bij hem al een paar jaar niet standaard iets van vlees op zijn bord en heeft hij ook geprobeerd om een jaar lang vegetarisch te eten. Dat bleek toch wat lastiger voor hem, want op het eind van het jaar kwamen dierlijke producten weer terug in zijn eetpatroon.

Adopt a Carnivore

Om het nieuwe jaar goed te beginnen trekt hij daarom de teugels strakker aan en neemt hij zijn directe vriend Bigga mee in deze uitdaging. Samen gaan ze proberen om tijdens de maand januari zo veel mogelijk vegetarisch en vegan te koken en te eten. Natuurlijk laten ze via hun Instagram-kanalen de rest van Nederland meegenieten over hoe makkelijk het is om zo te koken.

Campagne

De campagne van Oumph! wordt deze maand internationaal uitgerold om flexitariërs, vegetariërs en veganisten in Nederland, Zweden, Engeland, Duitsland, Zuid-Afrika en Australië te inspireren om vrienden, familie, buren of welke carnivoor dan ook te ‘adopteren’ en te stimuleren om deze maand wat vaker plantaardig te eten.

Open uitnodiging

Oprichter Ankan Lindén ziet de campagne als een open uitnodiging: “We willen iedereen die nieuwsgierig is naar plantaardig eten uitnodigen om het in het nieuwe jaar te proberen. En wat is er beter dan personen die al regelmatig vegetarisch of zelfs vegan eten, de carnivoren in hun omgeving mee te laten nemen in het gemak en de voordelen? Met ‘Adopt a Carnivore’ gaan we voor enthousiasme en aanmoediging in plaats van het wijzen met vingers. Een serieuze boodschap, maar dan in een humoristisch jasje.”

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies