Knorr Wereldgerechten vernieuwd: nooit meer saaie groenten

Knorr Wereldgerechten vernieuwd: nooit meer saaie groenten

Vorig artikel Volgend artikel

Knorr Wereldgerechten is in een nieuw jasje gestoken. De merkuitstraling en verpakking zijn vernieuwd. Om dat aan heel het land duidelijk te maken is een nieuwe reclamecampagne op poten gezet. Hierin ligt de focus op hoe lekker groenten kunnen zijn, als ze maar juist bereid worden.

Want dat blijkt nog altijd een lastig iets; Nederlanders overtuigen om meer groente te eten. Als je het vergelijkt met andere landen, dan scoren we een stuk minder goed. In Europa staan we zelfs op de 32ste plaats als het gaat om het eten van groente. Dat is laag.

Volgens onderzoek heeft dit vooral te maken met hoe wij standaard groenten bereiden. Het is wat saai en zonder veel specerijen. Dat komt de smaak natuurlijk niet ten goede! Met dat in het achterhoofd is reclamebureau Alfred de nieuwe campagne voor Knorr Wereldgerechten gaan ontwikkelen. Want groente zijn smakelijk, zolang ze maar goed worden bereid.

Nieuwe campagne

Marketingdirecteur bij het bedrijf, Ignasi Argente, legt de strekking van de campagne uit: “Knorr Wereldgerechten worden van nature nog niet echt geassocieerd met het eten van groenten. Ze staan vooral bekend om gemak en goede smaak. Toch zitten de recepten van onze Wereldgerechten boordevol groenten. En met meer dan dertig verschillende gerechten geven ze mensen een hoop inspiratie om bij het bereiden van groenten verder te denken dan de standaard gekookte boontjes of bloemkool.”

Het spotje dat bij de campagne hoort, focust zich dan ook logischerwijs op hoe je groente aantrekkelijker en vooral lekkerder kan maken. Daar zijn natuurlijk Knorr Wereldgerechten uitermate geschikt voor.

Redactie Eatly

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies