Albert Heijn zet in op plantaardige voeding

Albert Heijn zet in op plantaardige voeding

Vorig artikel Volgend artikel

Het gaat de komende anderhalve week wat vaker over plantaardig eten door de Nationale Week Zonder Vlees (en zuivel). Zeker als er een grote supermarkt zoals Albert Heijn een bijzondere stap neemt: de supermarktketen zet zich in om hun klanten te helpen om 60% van de geconsumeerde eiwitten uit plantaardige bronnen te halen.

Inmiddels is het assortiment vega(n) producten bij de AH uitgebreid tot meer dan 1.000 producten. Daar zijn nu meer dan 150 nieuwe producten aan toegevoegd. Het doel is op plantaardig eten betaalbaar te maken, daarom is het aantal Prijsfavorieten op vleesvervangers inmiddels ook verdubbeld.

Gezondere toekomst

Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn: “Voor een gezondere toekomst, voor mens én planeet, is het nodig om meer plantaardige eiwitten te eten. Daarom vind ik het zo belangrijk dat wij als Albert Heijn onze rol hierin nemen en onze klanten op weg helpen naar een plantaardiger eetpatroon. We zien namelijk dat de interesse in plantaardig groeit en de vraag toeneemt maar dat er ook behoefte is aan meer gemak en inspiratie. Dit doen wij door het bieden van de meeste keuze aan lekkere, gezonde en betaalbare plantaardige en vega producten.”

Nieuwe producten

Onder de nieuwe producten zit onder meer een veldbonenburger. Die is exclusief ontwikkeld voor Albert Heijn gemaakt met Nederlandse bonen en geproduceerd en ook hier geproduceerd. Het is een ander alternatief voor sojabonen met een eiwitgehalte van 25 tot 30%. Daarnaast zijn er nieuwe vegan zalmburgers, paddenstoelenshoarma en is er een plantaardige variant voor kaviaar gemaakt van zeewier.

Wes van Geneijgen

Hoofdredacteur van Eatly.nl. Freelance journalist en copywriter. Geniet van goed eten, drinken en een toffe trip. Mail: redactie@eatly.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies